تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی

در تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی، میان تحقیقات گسترده ای که چندین سال است که کشورهای اروپایی در زمینه ترمووود انجام داده اند، فنلاند یکی از موفق ترین ها بوده و با انجام جامع ترین تحقیقات و مطالعات در این زمینه موفق به تولید یکی از بهترین و با کیفیت ترین چوب ترموود شده است.

محصولات به دنبال این تولید با کیفیت، فنلاند در حال حاضر بیشترین صادرات چوب ترمووود را دارد. البته کشورهای دیگری مانند هلند، آلمان و فرانسه نیز در تلاش برای بهبود خواص ترمووود هستند. ترمووود محصولی کاملا طبیعی است که عمدتا از تنه کاج و صنوبر تولید می شود.

فنلاند پس از سالها تحقیق و دانش فنی جنگلداری به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی خود موفق به توسعه گونه های کاج زراعی و ایجاد جنگل های مصنوعی مورد نیاز صنعت ترمووود شده و اکنون به یکی از بهترین تولیدکنندگان چوب ترمووود در جهان تبدیل شده است. .

در سال های اخیر تولیدکنندگان ایرانی با توجه به زیبایی بصری این محصول و کاربرد وسیع آن، سعی در تولید ترمووود در داخل کشور دارند.

اما به دلیل شرایط نامساعد اقلیمی و موقعیت جغرافیایی برای توسعه جنگل های مورد نظر، ناگزیر مواد اولیه یا چوب خام مورد نیاز این محصول وارد می شود. بیشتر این واردات به دلیل شرایط تحریم از روسیه انجام می شود.

متاسفانه گاهی به دلیل نبود مواد اولیه مناسب و عدم توجه به فرآیند تولید ترمووود، محصول نهایی ترمووود ایرانی کیفیت و دوام ترمووود فنلاندی را ندارد. بسیاری از افراد به دلیل قیمت کمتر هر متر مربع ترمووود ایرانی آن را ترجیح می دهند.

آیا ترموود ارزان ایرانی انتخاب درستی است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم برای پاسخ صحیح به این سوال را به دست آورید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد چوب ترموود به مقاله ی اطلاعات در مورد چوب ترمووود، مراجعه نمایید.

محصول ترمووود ایرانی و فنلاندی

ترمووود ایرانی

در تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی، چوب ترمووود ایرانی و تولید آن در کشور را می توان یکی از مهمترین دستاوردها و پیشرفت های صنعت چوب کشور دانست. فرآیند تولید چوب ایرانی که می توان از آن برای افزایش استحکام و دوام چوب در برابر شرایط محیطی به ویژه گرما استفاده کرد.

در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون تقاضا برای ترمووود، کارشناسان و متخصصان ایرانی تصمیم به بومی سازی این محصول پرطرفدار با تولید و بازاریابی ابزارهای ویژه مورد نیاز ترمووود گرفته اند. و از سال 1391 این امر در صنعت نجاری کشور محقق شد و تولید ترمووود ایرانی آغاز شد.

به طور کلی استفاده از چوب از گذشته تا به امروز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته است. در توضیح فرآیند تولید ترمووود می توان گفت که این فرآیند ترکیبی از وجود چوب با حرارت و بخار آب است.

این روش از فرآیندهای شیمیایی که به کیفیت چوب آسیب می زند جلوگیری می کند و در واقع نوعی نجاری است زمانی که چوب تحت عملیات حرارتی یا چوب عملیات حرارتی قرار می گیرد. مقاومت حرارتی آن را بهتر از چوب معمولی می کند.

ترمووود ایرانی معمولا در صنایع مختلفی مانند نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و خارجی، مبلمان داخلی و خارجی، کفپوش، در و پنجره و حتی سونا و استخر استفاده می شود که تنوع این صنایع موید کیفیت و انعطاف پذیری بالای ترمووود است.

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی، در این است که چوب فنلاند از چوب فنلاندی (کاج فنلاندی) که یکی از چوب های سخت است استفاده می کند.

در تولید ترموود ایرانی عمدتا از چوب کاج روسی یا همان چوب روسی (صنوبر) استفاده می شود که بافت نرم تری نسبت به چوب فنلاند دارد.

خواص عایق حرارتی چوب ترمووود ایرانی

با توجه به عملیات حرارتی که برای انجام فرآیند ترمووود بر روی چوب انجام می شود، معمولا می توان ترمووود را به عنوان یک عایق حرارتی مناسب در نظر گرفت. این نکته مهم دیگری است که باید در استفاده از ترمووود ایرانی در ساخت سونا به آن توجه کرد.

این می تواند مزایای زیست محیطی و اقتصادی زیادی داشته باشد. از منظر زیست محیطی صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از اتلاف بسیار مهم است، اما از سوی دیگر از نظر هزینه تامین انرژی یک موضوع اقتصادی است که می تواند برای مردم بسیار مهم باشد.

چوب حرارتی مورد استفاده در سونا معمولاً نیازی به پوشش خاصی ندارد. پوشش به معنای استفاده از لاک یا رنگ های خاص است.

دلیل این امر ممکن است مشکلات سلامتی باشد. در محیط سونا معمولاً پوست انسان در تماس مستقیم با درختی است که می تواند بیماری را منتقل کند.

در برخی موارد استفاده از رنگ های ترمووود باعث ایجاد حساسیت های مختلفی در بدن انسان می شود. به همین دلیل معمولاً می گویند بهتر است در سوناها از ترمووود استفاده شود که بدون پوشش باشد.

استفاده از چوب ترمووود ایرانی

مهمترین موارد استفاده از ترمووود ایرانی را می توان در صنعت ساختمان مشاهده کرد. پیش از این به استفاده از چنین چوب هایی در نمای ساختمان ها اشاره کردیم. علاوه بر نمای داخلی و خارجی ترمووود، می توان از چوب به عنوان کفپوش ساختمان نیز استفاده کرد.

زیبایی، کیفیت و از همه مهمتر شستشوی آسان از جمله ویژگی های منحصر به فرد ترموود ایرانی به عنوان کفپوش می باشد. علاوه بر کفپوش، در دکوراسیون داخلی می توان طرح هایی را دید که دارای دیوارپوش های چوبی هستند.

بسته به نمای داخلی یا خارجی این دیوارپوش ها و شرایطی که در معرض آن قرار می گیرند، می توان از انواع ترمووود برای آنها استفاده کرد.

به طور کلی استفاده از چوب به خصوص چوب ترمووود جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی به خود اختصاص می دهد. این شامل انواع مبلمان و تجهیزات مورد استفاده در چیدمان فضا می شود.

هنگام ساختن نرده، پله ها، درها و پنجره ها از مهم ترین عناصری هستند که هم به کیفیت و هم زیبایی باید توجه ویژه ای به آن ها داشت. استفاده از چوب معمولی برای این موارد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

زیرا علاوه بر عدم امکان تولید ترمووود، از نظر دوام قابل مقایسه با چوب ترمووود نیستند و این امر می تواند خسارت اقتصادی به مالکان وارد کند. در طراحی فضاهای باز، استفاده از چوب ترمووود نسبت به چوب معمولی توصیه می شود.

در طراحی و ساخت انواع آلاچیق و مبلمان باغی این نوع چوب ها گزینه مناسب تری هستند. به خصوص در این شرایط چوب در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد و احتمال پوسیدگی افزایش می یابد.

یکی از جالب ترین کاربردهای ترمووود استفاده از آن در استخر و سونا است. استخرها و سوناها محیط های مرطوبی هستند و به طور کلی نمی توان آنها را از چوب معمولی ساخت.

انواع ترمووود ایرانی

ترمووود MENZOWOOD

ترمووود منزووود با دانش فنی بومی خود با ساخت و خرید تجهیزات پیشرفته و ماشین آلات روز صنعت نجاری دنیا وارد صنعت نجاری در ایران شده است.

این گروه با بهره مندی از مدیران و پرسنل توانمند و متخصص در رشته مهندسی نجاری با مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه تهران، جسورانه یکی از قوی ترین تیم های تحقیقاتی مبتنی بر دانش در صنعت نجاری ایران را دارا می باشد.

ترمووود  منزووود بادوام ترین و باکیفیت ترین محصول ترمووود در ایران و یکی از بهترین های دنیا می باشد. علوفه چوب خام منزووود از با کیفیت ترین درختان ساسنا و یولکا، واقع در جنگل های تایگا در منطقه مرزی مورمانسک با فنلاند به دست می آید.

ناگفته نماند که اینجا منطقه ای است که جنگل بانان فنلاندی سالهاست در آن درختان کاج پرورش می دهند.

چوب های فرآوری نشده وارداتی در کارخانه در کوره منحصر به فرد منزووود به چوب ترمو تبدیل می شود. کوره، خط تولید و کلیه ماشین آلات کارخانه از کشور آلمان وارد می شود و یکی از مدرن ترین خطوط تولید و فرآوری چوب در دنیا در این صنعت می باشد که در ایران بی نظیر است.

تمامی محصولات ترمووود منزووود در دو کلاس ترمو S و ترمو دی و در سایزهای استاندارد جهانی ترمووود تولید می شوند که از این نظر در ایران بی نظیر است.

محصولات پس از تولید وارد مرحله کنترل کیفی شرکت می شود و پس از بررسی دقیق ماکروسکوپی و میکروسکوپی و پس از دریافت گواهی کیفیت آماده تحویل می شود تا با ضمانت به مشتری تحویل داده شود.

مزایای چوب ترمووود منزو

  • تکنولوژی آلمانی
  • کیفیت بالا
  • تضمین
  • قیمت مناسب است
  • اندازه های استاندارد
  • در دو کلاس S و D تولید می شود.
  • مناسب برای آب و هوای ایرانی
  • برای درمان چوب از مواد شیمیایی استفاده نکنید
  • مقاوم در برابر قارچ، کپک و حشرات
  • از استحکام مکانیکی بالاتری نسبت به سایر رقبای ایرانی و خارجی برخوردار است

ترمووود تود

ترمووود تود (توود) یکی دیگر از برندهای ایرانی در تولید ترمووود است که از دانش فنی روسیه (twood.ru) در این زمینه استفاده می کند در بازار ایران شوید. قابلیت استفاده از این محصول در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها در کنار مقرون به صرفه بودن استفاده از آن در متراژهای وسیع، این محصول را به انتخابی محبوب در بازار تبدیل کرده است.

تولید داخلی

  • قیمت مناسب است
  • کیفیت مناسب نسبت به قیمت
  • قابل استفاده در محیط های مختلف

ترمووود از چوب برای تولید ترمووود از دو نوع چوب استفاده می کند، یکی چوب صنوبر و دیگری مخروط کاج یا به اصطلاح کاج. هر دو از چوب ترمو نوع D ساخته شده اند.

چوب صنوبر از جنگل های تایگا روسیه برداشت می شود، اما گونه های کم رشد معمولاً در کشورهای اسکاندیناوی تولید و به ایران وارد می شود.

ترمووود از چوب در ایران طی مراحل تولید با استفاده از دانش فنی کشور روسیه تولید و به فروش می رسد. محصول T-wood ترمووود به دو دسته زیر تقسیم می شود.

MCA از چوب ترمووود

این شرکت با توجه به سابقه شرکت با برند MCA در نجاری و واردات آن از روسیه، هم اکنون چوب مورد نیاز تولید ترمووود را از جنگل های شمال روسیه که دارای چوب مرغوب می باشد، تامین می کند.

این امر باعث شده است که با توجه به خط تولید بسیار پیشرفته این شرکت، محصولات آن از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

محصولات اصلی MCA از درختان کاج (BOR) می باشد که دارای جلوه بصری زیبا و تراکم مناسب برای تولید چوب ترمووود با کیفیت می باشد. دسترسی به منبعی از چوب با کیفیت به این برند این امکان را داده است که طیف گسترده ای از اندازه های مختلف ترمووود را برای کاربردهای مختلف تولید کند.

اگر می خواهید ترمووود با کیفیت را در عین حال با قیمت مناسب خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم ترموود MCA را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

مزایای ترمووود MCA:

  • تولید داخلی
  • کیفیت خوب
  • دسترسی
  • قیمت مناسب نسبت به ترمووود خارجی
  • اندازه کامل و گسترده

معایب ترمووود MCA:

 

  • کیفیت سطح پایین تر از ترمووود فنلاندی
  • قیمت نسبتاً بالا در مقایسه با سایر برندهای داخلی

تفاوت ترمووود ایرانی با ترمووود فنلاندی

همانطور که می دانید فرآیند تولید ترمووود باعث از بین رفتن موادی مانند گلوکز، رزین و برخی از اجزای بافت داخلی چوب می شود. اجرای اصولی این فرآیند جذب رطوبت و کنترل آفات چوب را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بر کیفیت و ظاهر آن تاثیر مستقیم دارد. ویژگی های فنی و کیفی ترموود ایرانی با ترمووود فنلاندی از جنبه های مختلف قابل بررسی است. در اینجا سعی شده است مشخصات کلی این دو محصول از نظر کیفیت، ظاهر و قیمت با هم مقایسه شود.

کیفیت و دوام ترمووود ایرانی و فنلاندی

عدم جذب رطوبت و مقاومت در برابر پوسیدگی، باران، آفتاب و حشرات، اندازه ثابت، وزن کمتر و مزایای بارز چوب ترمو در مقایسه با سایر چوب هایی که با اعمال فرآیند ترمووود بر روی چوب طبیعی به دست می آیند. مزایا برای انواع مختلف ترمووود نیز متفاوت است.

به عنوان مثال، یک ترمووود ممکن است نسبت به ترمووود دیگر در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم باشد، یا تغییرات اندازه ممکن است با ترمووود متفاوت باشد. به جرات می توان گفت که این تفاوت تفاوت بین کیفیت مواد اولیه و استاندارد بودن فرآیند ترمووود را نشان می دهد. در ادامه به تفاوت مواد اولیه و تکنولوژی مورد استفاده در تولید ترمووود ایرانی و فنلاندی پرداخته خواهد شد.

مواد اولیه از ترمووود ایرانی و فنلاندی

چوبی که در شمال فنلاند رشد می کند، به عنوان ماده خام، کیفیت بالایی دارد. چوب حرارتی ساخته شده از این چوب کیفیت بالاتری نسبت به چوب ترمو چوب های دیگر دارد. از جمله این جنگل ها می توان به درختان کاج سوزنی برگ یا کم ارتفاع اشاره کرد. همانطور که در مقاله تشخیص کیفیت ترمووود اشاره شد یکی از موارد مهم برای کیفیت چوب ترمو وجود گره های منظم در بافت چوب می باشد. این درختان به دلیل تزئینی بودن دارای بافت مناسب و گره های پروانه ای شکل هستند که تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصول ترمووود خواهند داشت.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید