ترموود پلاستیکی

ترموود پلاستیکی

 

ترمووود پلاستیکی چه تفاوت هایی با ترمووود دارد؟؟؟

ترموود یا چوب ترمووود چیست و چه کاربردی دارد؟ گونه مخصوصی از چوب است که به علت تولید با سازوکار توسعه یافته حرارت، در مقابل دیگر چوب ها دارای استقامت و پایداری بیشتری است. در وضعیت کلی برای ساخت چوب ترمو، مواد شیمیایی به کار گرفته نمی‌شود. ترمووود، در مقابل کپک، قارچ، ساس، موریانه و حشرات موذی بسیار با دوام است.

 

ترموود پلاستیکی، یکی از انواع چوب های ترموود، است که در این مقاله درباره این نوع از چوب بیشتر اطلاعات کسب می نمایید.

موضوع بحث ما در این مقاله ترمووود پلاستیکی است، بنابراین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستید به ادامه مطلب مراجعه کنید. همه ما ساختمان هایی را دیده ایم که با نماهای چوبی طراحی شده اند و مطمئناً برایمان جالب بوده است و شاید گاهی فکر کرده باشیم که چرا در نمای ساختمان ها از چوب استفاده می کنند. آیا باران رطوبت و نور خورشید درخت را از بین نمی برد و آن را پوسیده نمی کند؟ برای یافتن پاسخ در این زمینه ها بهتر است با دو ماده ترمووود و ماله پلاستیکی آشنا شوید.

ترمووود عملیاتی است که در آن چوب طبیعی را در دمای بالا قرار می دهند تا رطوبت از ساختار آن خارج شود. در واقع، رطوبت بین بافتی به حدود 6 درصد کاهش می یابد. آنها همچنین رزین ها و رزین های چوب را حذف می کنند تا چوب را در برابر عواملی مانند حشرات، قارچ ها و کپک ها بیمه کنند. در واقع این فرآیند راهی برای بهبود قابلیت های چوب طبیعی و افزایش قابل توجه استحکام و دوام چوب است.

ترموود پلاستیکی، که به چوب پلاست معروف است، یک محصول صنعتی است که از ترکیب الیاف پلاستیکی و چوبی قابل بازیافت به دست می آید. از آنجایی که این ماده شباهت زیادی به چوب طبیعی و ترمووود دارد به آن ترمووود پلاستیکی نیز می گویند.

مزایای ترموود پلاستیکی و ترمووود چیست؟

  • وزن کم و سبکی از ویژگی های هر دو ماده است.
  • هر دو در برابر رطوبت و رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  • این دو محصول طبیعی و صنعتی در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند.
  • محصولات با مقاومت بالا در برابر حشرات و قارچ ها.
  • هر دو چوب تصفیه شده و چوب پلاستیک عایق صوتی بسیار خوبی هستند.
  • چوب حرارتی به دلیل فرآیند حرارتی یک نوع عایق حرارتی است و نوع پلاستیکی آن در برابر حرارت بالا مقاوم بوده و به کندی می سوزد.
  • عملکرد پلاستیک و ترمووود از طراحی نما تا طراحی داخلی

ترموود پلاستیکی بهتر است یا ترمووود ؟؟؟

اگر بخواهیم در مورد دو ماده ترمووود و نوع پلاستیک برای مقایسه صحبت کنیم، ابتدا باید به قابلیت های ویژه هر کدام و معایب آن ها بپردازیم. در واقع، شاید بزرگترین مزیت چوب پلاست فواید آن برای طبیعت و محیط زیست باشد. شاید بپرسید چرا؟؟؟ زیرا برای تولید این محصول پلاستیک هایی که باعث آلودگی می شوند با رها شدن در طبیعت ارزشمند شده و تبدیل به ماده ای کاربردی و پرطرفدار می شوند که سالیان سال قابل استفاده و بازیافت هستند و این نکته برای دوستداران طبیعت بسیار ارزشمند است.

از طرفی برجسته ترین و مهم ترین قابلیت ترموود دوام و همچنین طبیعی بودن آن است. افراد زیادی هستند که عاشق طبیعت هستند اما تمایلی به استفاده از محصولات صنعتی به جای عناصر طبیعی ندارند. این افراد عاشق داشتن چوب با تمام زیبایی و حس طبیعی هستند و چوب ترمووود تنها ماده ای است که خواسته های آنها را برآورده می کند. ترمووود با زیبایی جادویی خود را نمی توان با هیچ ماده ای جایگزین کرد، حتی اگر ترمووود نیز منشاء فنلاندی باشد.

معایب ترموود پلاستیکی

  • حساسیت این محصول صنعتی به دمای بالا بیشتر از چوب است.
  • برخی از این پلاستیک ها مانند پلی پروپیلن برای استفاده در مناطق بارانی و آب و هوای مرطوب مناسب نیستند و شکل خود را تغییر می دهند.

معایب چوب ترمووود

  • این طلسم فوق العاده بسیار گرانتر از ترمووود پلاستیکی است.
  • ترمووود برای سازه های گرد و منحنی قابل استفاده نیست.

طرفداران ترموود پلاستیکی و چوب تصفیه شده چه کسانی هستند؟

یکی دیگر از ویژگی های این دو محصول پرطرفدار بودن آنهاست یعنی هم دوستداران طراحی سنتی و چوبی و هم دوستداران طراحی مدرن هر کدام به استفاده از این متریال ها علاقه مند هستند. انواع جدید چوب پلاستیک و چوب های فرآوری شده در رنگ ها و انواع مختلف مورد توجه طراحان و مدیران ساخت و ساز قرار گرفته است به طوری که هر روز که می گذرد بر استفاده از آنها افزوده می شود.

 

عملکرد پلاستیک و ترمووود از طراحی نما تا طراحی داخلی

 

این دو محصول صنعتی و طبیعی کاربردهای زیادی در نمایش سازه ها و دکوراسیون داخلی، طراحی فضا و به طور کلی معماری دارند. به عنوان مثال یکی از لوکس ترین کاربردهای چوب پلاستیک استفاده از آن در اطراف استخرها در ویلاهای بسیار شیک و مجلل می باشد. یک ایده بسیار جذاب برای استفاده از این محصول صنعتی در دکوراسیون داخلی، استفاده از پارکت این محصول در کف منزل و همچنین کابینت و طاقچه های چوبی پلاستیکی از دیگر کاربردهای این محصول در طراحی داخلی می باشد.

کیفیت رنگ ترمووود و ارتباط آن با قیمت رنگ ترمووود

از کاربردهای ترمووود می توان برای نمای ساختمان، دیوارپوش، مبلمان فضای باز، کفپوش و … نیز استفاده کرد. در نظر داشته باشید که در انتخاب این مواد حتما از افراد آگاه در این زمینه مشاوره بگیرید تا به مرور زمان با مشکلاتی مانند خرابی، آنالیز و شکستگی و تغییر رنگ مواجه نشوید. فرمول تولید و ساخت این محصولات بسته به نوع استفاده متفاوت است.

به عنوان مثال ترمووودها که به عنوان پوشش کف از نوع مورد استفاده در نمای ساختمان استفاده می شوند، از چوب با ساختار متراکم تری ساخته می شوند تا ابعاد آنها در طول زمان تغییر نکند و نیازی به تعمیر و ترمیم نداشته باشد. می توانید با کارشناسان ساختمان تماس بگیرید و یا به دفتر مرکزی شرکت مراجعه کنید و بدون پشیمانی انتخابی مطمئن داشته باشید.

در زیر به سایر کاربردهای چوب و چوب پلاستیکی تصفیه شده خواهیم پرداخت:

 

  • چوب پلاستیک برای بالکن
  • چوب پلاستیک مخصوص ساخت آلاچیق (البته نوع ترمووود آن هم بسیار شیک است)
  • مبلمان پارک وود پلاست
  • گلدان های چوبی پلاستیکی
  • کابینت چوبی پلاستیکی
  • چوب پلاستیک برای قاب، حیاط، نرده و حفاظ
  • چوب حرارتی برای نماهای سازه
  • چوب تصفیه شده برای روف گاردن، آلاچیق، طراحی داخلی و …
  • ترمووود پلاستیکی

هزینه پروژه با ترمووود یا چوب چقدر است؟؟؟

هزینه چوب ترمووود و ظاهر پلاستیک آن بسته به اثربخشی آنها متفاوت خواهد بود، اما هزینه اجرای پروژه با چوب ترمووود پلاستیکی قطعا کمتر از چوب تصفیه شده خواهد بود. همچنین نوع اجرا در قیمت تاثیرگذار خواهد بود، به عنوان مثال چوب حرارتی استفاده شده برای نما قیمت متفاوتی نسبت به استفاده از آن برای طراحی داخلی خواهد داشت. همچنین چوب مورد استفاده برای کفپوش به دلیل داشتن قطر و ضخامت بیشتر قیمت بیشتری خواهد داشت. در واقع عواملی مانند نوع سازه، اندازه پروژه، موقعیت مکانی، طراحی، زیرساخت و مسائل مربوط به آن، مدل و نوع چوب یا چوب پلاستیکی تیمار شده در هزینه نهایی پروژه تاثیرگذار خواهد بود.

در مورد ترموود پلاستیکی، عوامل دیگری مانند نوع کامپوزیت (پلی اتیلن، پلی پروپیلن، pvc)، وزن و سطح مقطع چوب پلاستیک از مهم ترین گزینه ها برای تفاوت پروفیل های کم هزینه و گران هستند. این ممکن است به عنوان قیمت کافی نباشد و اگر به دنبال اطلاعات دقیق تری مانند شماره هستید، می توانید با دفتر املاک کشور تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و قیمت ها را از کارشناسان ما بخواهید.

روش های صحیح اتصال و اجرای ترمووود چوب و پلاستیک تصفیه شده چیست؟

با توجه به هر دو ماده، یکی از گزینه های مهم در هنگام اجرا و نصب، نظافت و ضد عفونی سطوح زیر کار برای جلوگیری از رشد و نمو حشرات، گیاهان و محصولات قارچی می باشد. برخی از شرکت ها هستند که این عمل را به صورت رایگان انجام می دهند و هیچ هزینه ای به فاکتور شما اضافه نمی کنند. در رابطه با نصب ترمووود پلاستیکی، سطوح زیر کار باید با محصولات نانو پلیمری عایق بندی شود تا از جذب و نفوذ رطوبت جلوگیری شود و احتمال پوسیدگی و پوسیدگی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در نتیجه دوام و پایداری محصول افزایش می یابد.

همچنین به منظور افزایش سرعت نصب و چسباندن ترمووود و افزایش دوام و دوام ترمووود، سطوح زیرسازی آن را از چوب اشباع ساخته می شود.

 

درسته که ترموود پلاستیکی حس خوبی از چوب نداره؟؟؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که این حس را دارید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردم زیبایی ترمووود پلاستیکی را دوست دارند، اما احساسی که به ارمغان می آورد را دوست ندارند. زمانی که بودجه موجود انتخاب های شما را محدود می کند، این مشکل به وجود می آید. اما در چنین شرایطی راه حل چیست؟؟؟

توصیه ما به شما این است که بین مقدار پولی که می توانید خرج کنید و احساس خود تعادل برقرار کنید. به عنوان مثال برای طراحی داخلی که در آن زمان بیشتری را در این محیط ها می گذرانید، می توانید از عنصر طبیعی ترمووود و برای استفاده در استفاده از ترمووود پلاستیکی بیشتر و بیشتر استفاده کنید.

 

از کجا گرمانرم تهیه کنیم؟؟؟

چوب پلاستیک در گذشته نه چندان دور یک محصول وارداتی بود که به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه به تولیدکنندگان داخلی به ارث رسید. محصولات خانگی کیفیت مناسب و بهینه ای دارند و می توان به قابلیت ها و قابلیت های این محصول اعتماد کرد.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید