ترموود اس ال پی

ترموود اس ال پی

 

ترموود یا چوب ترمووود چیست و چه کاربردی دارد؟ گونه مخصوصی از چوب است که به علت تولید با سازوکار توسعه یافته حرارت، در مقابل دیگر چوب ها دارای استقامت و پایداری بیشتری است. در وضعیت کلی برای ساخت چوب ترمو، مواد شیمیایی به کار گرفته نمی‌شود. ترمووود، در مقابل کپک، قارچ، ساس، موریانه و حشرات موذی بسیار با دوام است.

ترمووود اس ال پی چیست؟

ترموود اس ال پی : یکی دیگر از انواع چوب های ترموود، است که از قدیم الایام مردم دریافته اند که سوزاندن و نیمه سوزاندن چوب مقاومت آن را در برابر بسیاری از عوامل جوی محیط به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و در این راستا تحقیقات گسترده ای در کشورهای مختلف در این زمینه آغاز شده است. .
فنلاند پس از سال ها تحقیق و آزمایش با استفاده از روش های مهندسی و تکنولوژی مناسب و با عملیات حرارتی چوب، عمر و دوام چوب را افزایش داده و به روش THERMO WOOD دست یافته است که به شرح زیر است:

ترموود اس ال پی :

 

فاز اول در ترموود اس ال پی:

ابتدا چوب ترمووود اس ال پی را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند و سپس در داخل دستگاه ترمووود در شرایط خاص تا دمای 100 و سپس 130 درجه سانتیگراد گرم می کنند که باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت چوب می شود.

فاز دوم در ترموود اس ال پی:

در همین شرایط دما را به 180 تا 220 درجه سانتیگراد برسانید و در این حالت تمام صمغ و رطوبت از چوب خارج می شود و نزدیک به صفر می شود و ساعت ها در این دما و شرایط باقی می ماند و تمام قسمت های چوب به مرکز خود می چرخد. رنگ قهوه ای. معلوم می شود.

فاز سوم در ترموود اس ال پی:

چوب به آرامی تا دمای 100 درجه سانتیگراد خنک می شود و سپس با پاشیدن آب و بخار به دمای اتاق می رسد. در این مرحله چوب رطوبت را جذب می کند و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 درصد می رسد. با این روش اکثر خواص منفی چوب تقریباً از بین می رود و به دلیل دمای بالای چوب که در آن آسیب می بیند، زنجیره های سلولزی آن از بین می رود، اسیدهای آن تجزیه می شود و از تمام حیوانات میکروسکوپی و حشرات پاک می شود. بیشتر رزین چوب از آن خارج می شود و بقیه کریستالی و بی ضرر می شود. پس از این فرآیند، چوب در برابر سرما، گرما، باران، رطوبت، حشرات و هرگونه تغییر شکل در محیط داخلی و خارجی مقاوم می شود.

چوب ترمو دارای 2 روش تولید استاندارد Thermo-S و Thermo-D می باشد

ترموود اس ال پی:

 

چوب حرارتی در تولید به دو دسته استاندارد (CLASS) تقسیم می شود:

 

  • CLASS THERMO-S
  • CLASS THERMO-D

ترموود اس ال پی: کلاس THERMO-S (حرف S در Thermo-S به معنای ثبات است)

در این روش چوب تا 180 درجه سانتیگراد گرما می بیند و مقاومت آن افزایش می یابد و معمولاً برای محیط داخلی استفاده می شود در حالی که STABILITY چوب افزایش می یابد و در برابر تغییر اندازه پایدار می شود. محصولات این روش بین 6 تا 8 درصد بسته به رطوبت محیط تغییر سایز یا متورم می کنند. انواع سوزن های این محصولات برای استفاده در قطعات داخلی، یراق آلات خشک، مبلمان داخلی، سونا، اجزای در و پنجره و گونه های برگریز برای یراق آلات در هر آب و هوا، مبلمان، کفپوش، سونا و مبلمان سبز گرداند توصیه می شود.

ترمووود اس ال پی : کلاس THERMO-D (حرف D در Thermo-D به معنای دوام است)

با این روش چوب تا دمای 220 درجه سانتی گراد گرما می بیند و استحکام خود را در برابر تمامی عوامل جوی افزایش می دهد و ماندگاری چوب را افزایش می دهد و برای استفاده در فضای باز و فضای باز بسیار مناسب است.محصولات این روش بین 5 تا 6 عدد می باشد. درصد بسته به رطوبت محیط، اندازه یا تورم تغییر خواهد کرد. گونه های سوزنی برگ این محصولات برای استفاده در نما و دیوار، درهای بیرونی، پشت پنجره، سونا، حمام، کفپوش و مبلمان سبز و همچنین گونه های برگریز برای تمامی کاربردهای مشابه از نوع S با رنگ تیره تر توصیه می شود.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید