ساخت آلاچیق با چوب ترمو

فهرست

ساخت آلاچیق با چوب ترمو

آلاچیق چوبی

همه چیز در مورد آلاچیق چوبی

در ساخت آلاچیق با چوب ترمو، می توانیم آلاچیق های چوبی را از هر نوع چوبی بسازیم، اما آیا هر چوبی در هر آب و هوایی از نظر زیبایی و دوام می تواند بادوام باشد؟

پاسخ منفی است.

باید بدانید که هر نوع چوب طبیعی برای مکان خاصی مناسب است.

به عنوان مثال، شما نمی توانید از چوب روسی در شمال استفاده کنید و انتظار داشته باشید که به اندازه روز اولی که آن را دیدید دقیق باشد.

زیرا چوب روسی تصفیه نشده در صورت قرار گرفتن در معرض باران یا آفتاب شدید دچار ترک های بزرگ می شود. در این صورت شکل و دوام آن تحت تاثیر قرار می گیرد.

  • آلاچیق چوبی
  • درخت و حشرات
  • موریانه ها یا سایر حشرات و همچنین قارچ ها می توانند آن را از بین ببرند.

در اینجا باید از جنگل های اصلی که از دیرباز برای ساخت آلاچیق استفاده می شده و مقاومت آنها در برابر شرایط محیطی به خصوص باران های سرد و شدید و طولانی مدت بدانم و به جرات می توانم بگویم که مقاومت آنها از این هم بیشتر است. فولاد است، اجازه دهید به طور خلاصه توضیح دهم.

درخت خربزه: قوی ترین، متراکم ترین و در عین حال سنگین ترین درختی است که به کار رفته است.

چوب بلوط: که متراکم بود و توانایی تحمل هر آب و هوایی را داشت.

اما به دلیل گرانی این دو نوع چوب، امروزه به ندرت در ساخت آلاچیق از آنها استفاده می شود. در موارد خاص که قیمت برای مشتری در اولویت نیست.

موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است ؟

قبل از مطالعه ی این مقاله بهتر است که در مورد چوب ترموود اطلاعاتی داشته باشید و موارد استفاده از این چوب را در قسمت های مختلف بشناسید. به مقاله ی موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است، مراجعه نمایید و اطلاعات کاملی کسب نمایید.

چه نوع چوبی برای ساخت آلاچیق چوبی مناسب تر است؟

در واقع پاسخ به این سوال کاملا به موقعیت جغرافیایی نصب غرفه بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که در منطقه جغرافیایی شما ممکن است فقط از آلاچیق های فلزی استفاده کنید و هر نوع چوبی در مدت کوتاهی از بین می رود.

پس از کاوش در منطقه جغرافیایی می توانید از انواع چوب های مناسب منطقه استفاده کنید.

آلاچیق فلزی با روکش لمینت

به عنوان مثال اگر در منطقه سردسیر با بارش برف و باران شدید هستید و سبک آلاچیق فلزی را نمی پسندید، می توانید از چوب برای لذت بردن از طبیعت گرم درخت در عین بادوام بودن استفاده کنید.

آلاچیق چوبی پلاستیکی

اگر در منطقه ای هستید که باران زیاد و آفتاب شدید دارد، باید از آلاچیق های مختلف و پر از چوب پلاستیکی استفاده کنید.

آلاچیق ترمووود

اگر در مناطق معتدل هستید، می توانید از انواع مختلفی استفاده کنید.

آلاچیق با چوب روسی

و اگر در محیطی سایه قرار دارید می توانید از چوب روسی استفاده کنید البته با استفاده از رنگ مخصوص که می تواند طول عمر شما را تضمین کند.

انواع چوب به کار رفته در آلاچیق:

  • بلوط
  • پای عسل
  • درخت خربزه

چوب جایگزین خربزه و بلوط امروزه چوب ترمووود اصلی است.

اصل بودن به این معنی است که عملیات حرارتی به طور کامل روی آن انجام شده است.

در این صورت یک چهارم بلوط و خربزه از نظر قیمت.

و منشا این چوب مربوط به درختان کاج فنلاند است که با فناوری های حرارتی این کشور به درجه ای از پخت و پز و اشباع می رسند که جذب رطوبت و نور خورشید را تا حد زیادی غیرممکن می کند.

در صورت اصل بودن و رنگ مورد تایید ترمووود معرفی شده توسط سازنده آن دارای گارانتی شرکتی باشد تا ده سال گارانتی خواهد داشت.

البته این به این معنی نیست که ترموود قیمت پایینی دارد، اشاره کردم که نسبت به خربزه و بلوط قیمت پایین تری دارد.

ترمووود در غرفه سازی به درخواست کارفرما محاسبه و اجرا می شود.

قیمت آلاچیق چوبی را محاسبه کنید؟

قیمت آلاچیق چوبی با توجه به متراژ چوب مورد نیاز و دستمزد ساخت آلاچیق محاسبه می شود. با توجه به نوسانات قیمت، هزینه ساخت آلاچیق بر اساس قیمت روز محاسبه می شود.

گاهی اوقات می توان از چوب زیادی در ساخت آنها استفاده کرد که هزینه آن باید به دقت محاسبه شود. دلیل این محاسبه قیمت بالای ترموود است که در صورت کوچکترین اشتباه در محاسبات پیمانکار می تواند تمام سود خود را از دست بدهد و در برخی موارد باید ضرر این خطا را از جیب خود جبران کند.

علاوه بر این، هر غرفه ای که شبیه یک غرفه هم اندازه و هم نوع باشد، نمی تواند قیمت دیگری را داشته باشد، زیرا گاهی اوقات جزئیات تاثیر زیادی می گذارد.

در این نوع ترمووود که در ایران تولید می شود از چوب کاج روسی استفاده می شود. این نوع ترمووود از کلاس آشپزی فرموله شده فنلاند بهره نمی برد و هنوز آزمون را پس نداده است، هرچند از نظر ظاهری با ترمووود اصلی تفاوت زیادی دارد و قیمت آن حدود سی تا چهل درصد کمتر از ترمووود اصلی است.

این نوع ترمووود از نظر ابعاد با اصل تفاوت دارد و همچنین شامل تمام ابعاد ترموود اصلی در هر سایز نمی شود.

نکته اصلی این است که:

بیشتر این نوع ترمووود تقلبی است و معمولا چوب روسی است و در زمان تحویل فقط رنگ ترمووود خورده شده و مشخصا ترمووود بوده و شما هزینه ترمووود را پرداخته اید و چوب روسی رنگ شده را گرفته اید.

قیمت آلاچیق چوبی و نوع چوب انتخابی

بدیهی است که ممکن است تفاوتی بین آلاچیق ساخته شده از چوب روسی و ترمووود ایرانی متوجه نشوید و در ابتدا احساس کنید که با ترمووود مواجه شده اید، البته اگر با رنگ ترمووود رنگ شده باشد.

مبنای قیمت گذاری غرفه در ایران بر اساس این درخت است.

این چوب همان چوب کاج است که پخته نشده و بسته به اینکه متعلق به کدام قسمت از جنگل های روسیه باشد بافت و شکل متفاوتی دارد و قیمت آن نیز متفاوت است.

برای اینکه این چوب در برابر گرما و سرما مقاوم باشد، عملیات مختلفی پس از اجرا بر روی آن انجام می شود که ممکن است مربوط به گرمایش و استفاده از رنگ های مخصوص ترمووود فنلاندی و البته مربوط به این سوال باشد که کار در کدام منطقه است. از نظر نصب آب و هوا مهم است.

می توان آن را از نظر تراکم یک تا سه سال عمر کرد.

نصب چوب روسی در مکان هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب و باران هستند ترجیح داده می شود، اگر این دو فاکتور را در نظر بگیریم و آلاچیق بسازیم، مثلاً در میان درختانی که از ارتفاع آلاچیق بالاتر هستند، در سایه قرار گیرند. این می تواند گزینه خوبی از نظر قیمت و زیبایی باشد.

چرا کلاهک برای غرفه تعبیه شده است؟

در این بحث می توان به سه عامل مهم اشاره کرد.

  1. ابتدا زیبایی را در منظره غرفه بیرونی ایجاد کنید.
  2. دومی در آلاچیق ها سوراخ هایی برای فرار از باد در هنگام طوفان ایجاد می کند.
  3. سوم، هنگام نصب شومینه در وسط آلاچیق، یک دودکش ایجاد کنید.

 

الوار یا تنه درخت بخرید:

چوب های موجود در بازار ما از نظر اندازه به دلیل داشتن الوار از قبل تراش خورده است و برای هیچ نوع کاری مناسب نیست.

به عنوان مثال، اگر می خواهید ستون های تیرتان عریض و بزرگ به نظر برسند، یعنی پانزده اینچ در پانزده اینچ، چوبی به این اندازه در بازار پیدا نمی کنید و باید از سه تکه چوب شش در بیست و پنج استفاده کنید. به هم فشرده می شوند که هجده تا بیست است. پنج که در این صورت باید زائد بریده شود تا اندازه بعد از آلودگی چوب پانزده در پانزده شود تا پرتاب چوب بسیار زیاد باشد.

راه حل چیست:
راه حل این است که یا باید با قطع منبع برای تهیه و ارسال قطر دلخواه تنه درخت آشنا باشید یا ساده ترین کار را انجام دهید.

یعنی ساخت آلاچیق را از فلز بسازید و روی آن را با چوب بپوشانید البته این کار برای سازنده آلاچیق زمان زیادی می برد اما در نهایت آلاچیقی با پایداری و عمر طولانی خواهید داشت.

اکثر مشتریان آلاچیق های آماده ای را می خواهند که از قبل ساخته شده و به محل مورد نظر خود منتقل شده و فقط قرار داده شده باشند، اما این امکان برای همه غرفه ها وجود ندارد و این امر فقط در مورد آلاچیق های تا 2.5 متر در 2.5 متر صدق می کند. می تواند با کامیون یا تریلر حمل شود و بار حمل و نقل محسوب نمی شود.

در محل غرفه بسازید:

آلاچیق از هر نوع چوب، فلز و پلاستیک و یا سایر مواد به اندازه بیش از 2.5 متر باید ساخته و در محل نصب شود.

آلاچیق چوبی پلاستیکی

آلاچیق چوب پلاستیک در واقع شبیه آلاچیق های چوبی است با این تفاوت که چوب پلاستیک از نظر مقاومت در برابر باران مستقیم آسیبی نمی بیند و از فاصله بیش از سه متر کاملا چوبی به نظر می رسد اما به دلیل نزدیک بودن مصنوعی به علت درخشندگی قابل مشاهده است، اما حتی از نزدیک، زیبایی خود را به عنوان یک متریال مدرن دارد و به عنوان یک ماده جدید نشان داده می شود.

 

عکس آلاچیق چوبی پلاست

می توان گفت این نوع آلاچیق از نظر قیمت و دوام از آلاچیق ترمووود بادوام و ارزانتر است اما در دسته کارهای چوبی قرار نمی گیرد.

نحوه محاسبه قیمت هر نوع غرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • ابتدا در نظر می گیریم که مدل آلاچیق چیست و آیا کامل است یا در حال انجام است.
  • دوم اینکه چه مقدار متریال استفاده شده و چه متریالی در مدل در نظر گرفته شده است.
  • سوم اینکه آیا آلاچیق برای کابینت طراحی شده است یا مثلاً روی سکوی از پیش مونتاژ شده نصب شده است؟
  • چهارم اینکه دور آن حصار کشیده شود یا خیر.
  • پنجم اینکه چه نیمکت داخل آن نصب شده باشد و چه از مبلمان خارجی در آن استفاده شده باشد.
  • ششم و مهمتر از همه، آلاچیق از سقف یک لایه یا سقف دو لایه ساخته شده است به این معنا که زیرسازی سقف بیرونی به عنوان نمای داخلی استفاده می شود و یا فضای داخلی نیز پوششی برای زیبایی بیشتر و همچنین حرارتی است. و از عایق صدا استفاده می شود.

سقف آلاچیق

به طور کلی در آلاچیق های با سقف فلزی از سقف های دو لایه استفاده می شود.

یکی جلوگیری از تولید گرما است، زیرا سقف فلزی در اولین باری که در معرض نور خورشید قرار می گیرد به قدری گرم می شود که گرمای داخل آلاچیق غیر قابل تحمل تر از فضای بیرون می شود.

دوم صدای باران روی یک صفحه فلزی است که دوباره برای کسی که خواهان آرامش در داخل غرفه است غیر قابل تحمل می شود، بنابراین پوشش داخلی به شما امکان می دهد فضای داخلی آرامش بخشی را تجربه کنید.

آلاچیق چوبی چهار گوش
آلاچیق های مستطیلی رایج ترین نوع آلاچیق هستند.
زمان تولید کمتری نسبت به سایر گونه ها دارند.
آنها محیط بیشتری را برای شما فراهم می کنند.
گرد، شش ضلعی و هشت ضلعی هزینه کمتری دارند.
شما می توانید آن را در سبک های مختلف اجرا کنید.
و از همه مهمتر این امکان را به شما می دهد که بدون اتلاف فضا از انواع وسایل مانند مبلمان، باربیکیو، شومینه و موارد دیگر استفاده کنید.

آلاچیق چوبی کنجی

آلاچیق کنجی را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای روف حیاط یا گاردن دانست.

البته کاربرد مشابه سایر آلاچیق ها را ندارد اما برای فضاهای کوچکی که قابلیت اختصاص فضا برای محوطه آلاچیق را ندارند بهترین گزینه است.

فضای نصب مورد نیاز در گوشه حیاط یا روف گاردن دقیقاً جایی است که استفاده مفیدی ندارد.

البته برای زیبایی در هر جای باغ یا کلبه هایی که فضای بزرگی دارند نیز استفاده می شود.

اگر شما محیطی را برای ساخت و نصب آلاچیقتان در نظر بگیرید، مثلاً 4 متر در 4 متر در تصاویری که از آلاچیق مربع یا چهار گوش استفاده کنید. در واقع از کل 16 متر مربع فضای برداشت شده است ولی در آلاچیقهای شش گوش و هشت گوش و همینطور دور از نهایتآ 12 متر از شانزده متر محیط می توانید استفاده کنید زیرا 4 متر از فضای شما پرت خواهد شد.

مدل های شش ضلعی و هشت ضلعی را حتماً خواهید دید که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما آنچه در آلاچیق های هشت گوشی که دور آن حصار نصب شده است، دیده می شود، لازم به ذکر است که مدل هشت ضلعی می تواند دارای چهار عدد باشد. ورودی ها و خروجی ها در شش ضلعی مشابه دو راه ورود و خروج قرار گیرند.

آلاچیق چوبی گرد

آلاچیق گرد نسبت به سایر انواع آلاچیق برای محیط باغ و ویلا کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

یکی از دلایل آن قابلیت استفاده از کل محیط است.

و دلیل اصلی آن هزینه ساخت این نوع آلاچیق گرد می باشد.

امروزه بیشتر این مدل در بالای تاج برج ها و مرتفع ترین نقطه در برخی ویلاها و ساختمان های شهری قرار دارد که فقط جنبه زیبایی دارند و از نظر آلاچیق چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. البته حرف من به این معنا نیست که منفعت دیگری ندارد. یعنی محیطی برابر با آلاچیق چهار ضلعی اما اگر محیط بزرگی دارید و محدودیت فضا ندارید می توان آن را یکی از زیباترین آلاچیق ها دانست.

آلاچیق چوبی کلاسیک

آلاچیق چوبی کلاسیک را می توان واقعی ترین نوع آلاچیق در محیط طبیعی دانست.

در واقع همه یک آلاچیق واقعی را در قالب یک آلاچیق چوبی کلاسیک تصور می کنند.

آلاچیق های کلاسیک را می توان در مدل های مختلف و به صورت چهار گوش، گرد، شش ضلعی و هشت ضلعی در نظر گرفت، در حالی که در آلاچیق های مدرن به این صورت قابل اجرا نیست. در آلاچیق های کلاسیک، کار بر روی چوب شاخص ترین مورد است.

همانند استفاده از انواع ابزار چوبی برای پر کار جلوه دادن آن، در این نوع آلاچیق نیز از نرده های گرد و نرده سقفی استفاده می شود. بیشتر آلاچیق ها از چوب ساخته شده اند، شبیه آلاچیق برای زیبایی و احساس طبیعی تر.

آلاچیق چوبی مدرن

این مدل آلاچیق از ساختار هندسی تری نسبت به مدل های دیگر پیروی می کند.

چوب به کار رفته در آلاچیق چوبی مدرن ضخیم‌تر از سایر گونه‌ها است تا بتواند نمای بیشتر ستون‌ها و تیرهای بلند را نشان دهد.

بیشتر شیب سقف در دو طرف طراحی شده است و در دو طرف دیگر تیرآهن هایی که نمایش داده می شود.

این مدل آلاچیق چوبی مدرن از انواع پیچ های رنگی برای اتصال قطعات استفاده می کند تا اتصالات آنها به طور کامل نشان داده شود.

آلاچیق چوبی مدرن از مبلمان به جای نیمکت یا سکو و همچنین از شومینه به جای بخاری استفاده می کند.

برای پوشش سقف بیرونی مصالح اساساً مسطح و صاف است و در پوشش داخلی نیازی به چیدن سقف شیبدار داخلی نیست و می توان از آن با مصالح ناهمگن استفاده کرد.

آلاچیق چوبی معمولی

آلاچیق چوبی ساده همانطور که از نامش پیداست از ساده ترین اشکال و مصالح فقط برای ایجاد شکل کلی آلاچیق استفاده می شود.

یک آلاچیق چوبی کوچک ساده در جاده های برون شهری به راحتی قابل دسترسی است و می توان آن را خریداری کرد.

آلاچیق چوبی بسته

آلاچیق های چوبی بسته به آلاچیق هایی گفته می شود که در واقع ظاهری ویلا مانند دارند.

برخی از مدل ها از دیوار چوبی دور آن استفاده می کنند.

در برخی مدل ها در و پنجره و در برخی ترکیبی از هر دو.

بیشتر این مدل ها به صورت زمستانی – پاییزی استفاده می شوند اما مدل هایی هم وجود دارند که امکان جابجایی و نصب مجدد و نصب مجدد این دیوارها یا پنجره ها وجود دارد و برای چندین فصل مورد استفاده قرار می گیرند.

برای امکان پذیر شدن این امر در محاسبات، مبلغی به قیمت کل غرفه اضافه می شود که در هنگام مذاکره و انتخاب اتصالات مربوط به این کار، می توان آن را کاهش یا افزایش داد.

پرمصرف ترین آلاچیق های چوبی داخلی در محیط های کوهستانی بوده و در رستوران های فضای باز شهر نیز قابل استفاده است.

آلاچیق چوبی سنتی

این نوع آلاچیق ها در واقع همان آلاچیق هایی هستند که تقریباً هر فردی می تواند با چیدن شاخه های باغ و درختان ویلایی خود شکلی به آن بسازد تا جلوه یک آلاچیق طبیعی را فراهم کند.

در آلاچیق چوبی سنتی نباید انتظار استفاده از آن را در باران داشته باشید، زیرا سقف آن آب بندی نیست و بیشتر سایبان وجود دارد.

از این آلاچیق می توانید چوبی یا حصیری آماده در جاده های برون شهری نیز تهیه کنید.

آلاچیق چوبی ارزان

آلاچیق های چوبی ارزان قیمت به آلاچیق گفته می شود که از گونه های چوبی با ضخامت کم یا ضایعات چوب ساخته می شوند و این نوع آلاچیق ها از آنجایی که دیگر نمی توان برای ظاهر چوب در آنها هزینه کرد، ظاهری خشن پیدا می کند.

این نوع آلاچیق بیشتر برای باغ ها مناسب است و نه تنها در خانه، کلبه یا پشت بام باغ زیبا نیست، بلکه بر ظاهر محیط نیز تاثیر می گذارد.

البته باید اعتراف کرد که واقعاً چنین غرفه ارزانی وجود ندارد اما می توان گفت ارزان ترین.

آلاچیق چوبی دست دوم

برخی از دوستان می پرسند که آیا می توانند از آلاچیق چوبی دست دوم در محیط خود استفاده کنند؟

باید اشاره کنم که ما به هیچ وجه این کار را توصیه نمی کنیم.

آلاچیق چوبی تمام شده دارای استحکام پایینی است و هنگام حرکت در محل اتصال بندها را می شکند و در نهایت آلاچیق شما ساختاری شکسته پیدا می کند و در محل جدید ظاهر و استحکام خود را از دست می دهد.

اما اگر آلاچیق فلزی دست دوم پیدا کردید این مشکل را نخواهید داشت و می توانید به راحتی آن را جابجا کرده و استفاده کنید.

قیمت آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی قیمت خاصی ندارد.

در آلاچیق های فلزی از نظر قیمت روز آهن تا حدودی می توان به عددی رسید زیرا بیش از یک نوع متریال استفاده می شود اما در آلاچیق های چوبی می توان از انواع مصالح استفاده کرد.

به عنوان مثال همانطور که قبلا ذکر شد تفاوت قیمت بین انواع چوب بسیار زیاد است، به این معنی که اگر به یک آلاچیق با قیمت ده میلیون تن نگاه کنید با سایر انواع چوب قیمت آن به بیست برابر اول می رسد. تایپ کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال قیمت آلاچیق نباشید و برای این کار به سقف بودجه ای که برای این منظور در نظر گرفته اید فکر کنید و ببینید با این بودجه چه آلاچیقی را می توانید انتخاب کنید.

البته این بدان معنا نیست که شما چاره ای ندارید.

زیرا زمانی که شما مدلی را انتخاب می کنید، پیمانکار قیمت را بر اساس مدل شما اعلام می کند و این قیمت می تواند چندین برابر بودجه شما باشد و اگر بتوانید سقفی را که برای آن منظور طراحی شده است به پیمانکار بدهید، به طور کلی شما را از خرید منصرف می کند. از او بخواهید مدل هایی را برای سقف مورد نظر شما پیشنهاد کند که در این صورت با کمی تغییر در آنها می توانید به سبک دلخواه خود نزدیک شوید.
مکانی که برای ساخت آلاچیق در نظر گرفته شده است باید به فضای سبز و آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن نگاه کند و بهترین دید را داشته باشد.

آلاچیق را می توان در تمامی فضاهای باز مانند روف گاردن، محوطه سازی، ویلا و در کنار آبنما، حوض، باربیکیو یا منظره های دیگر ساخت. همچنین اگر یک غرفه بسیار بزرگ می خواهید، باید مجوزهای قانونی برای ساخت آن بگیرید.

طراحی اولیه آلاچیق

در مراحل اولیه، باید در نظر بگیرید که چه سبکی را ترجیح می دهید. مدرن، کلاسیک، سنتی یا تلفیقی و سپس اقدامات دیگر.

طراحان و دکوراتورها آلاچیق هایی با جنگل های بلند و تزئینات طبیعی را آلاچیق های کلاسیک و آن هایی که ساده تر هستند را آلاچیق های معمولی یا ساده می دانند.

سقف آلاچیق ها می تواند یک طرفه یا دو طرفه، چند وجهی شیبدار، گنبدی، فرفورژه، پارچه ثابت یا متحرک و همچنین شیشه ای یا لاکی باشد.

همچنین لازم است در این مرحله از کار به محل درب و ورودی آلاچیق نیز توجه شود.

در این مرحله نیاز به نیمکت، میز و صندلی نیز در نظر گرفته می شود.

سبک آلاچیق چوبی

آلاچیق ها در سبک های مختلفی طراحی و اجرا می شوند. گفتنی است در زمان ساخت غرفه ایران جزو سبک ترین های دنیا بود و این به این دلیل است که کشور مورد علاقه ما چهار فصل دارد.

این توانایی در طراحی غرفه قبل از کوروش کبیر در ایران شناخته شده و اعمال می شد.

به طور کلی می توان این سبک ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

آلاچیق به سبک شرقی، غرفه غربی و آلاچیق به سبک ایرانی-آمریکایی که ترکیبی از شرایط اقلیمی و میانگین فاصله شرق و غرب است.

آشنایی با مراحل ساخت پرگولا(آلاچیق)

در این مقاله سعی داریم نکاتی را برای ساخت آلاچیق بیان کنیم. آلاچیق سازه ای است که به عنوان فضای شخصی برای صرف غذا و گفتگوهای دوستانه و خانوادگی در فضای باز ساخته می شود و دارای تیرهایی است که سقف یا طاق روی آن قرار می گیرد. این سایبان ها یا آلاچیق ها به عنوان ظاهر دارای انواع پرچین، دیوار ثابت، دیوار متحرک، تیغه، دیوار شیشه ای یا لعاب دار و انواع بدون دیوار با امکان نصب پرده به صورت دیواری می باشند. این سازه معمولا در انواع مختلفی ساخته می شود که در ادامه به آنها می پردازیم. می توانید آلاچیق را به صورت آماده بخرید یا آن را سفارش دهید.

 

آلاچیق چیست؟

آلاچیق یا سوله یا آلاچیق ساختمانی سبک است که از مواد مختلفی مانند: فلز، چوب، ترمووود، چوب و پلاستیک طراحی و ساخته می شود. این سازه در مکان های عمومی و خصوصی کاربرد فراوانی دارد و محل مناسبی برای استراحت ساکنین است.

انواع آلاچیق

سقف باز

این سازه به لطف سقف باز خود ظاهری مدرن دارد، به افزایش ارتباط با محیط کمک می کند، حریم خصوصی را کاهش می دهد و جریان هوای بیشتری در داخل سازه دارد.

شیروانی

این نوع ساختمان دارای سقفی زاویه دار و شیبدار جهت هدایت آب باران بوده و نمای سنتی و کلاسیک دارد.

کشتیرانی

آلاچیق قایقرانی دارای سقفی قایق مانند است که جمع می شود و ظاهری مدرن و بسیار زیبا از سازه ایجاد می کند. در ساخت این نوع سایبان باید به این نکته توجه داشت که متریال مورد استفاده در برابر نور خورشید و باران مقاومت لازم را داشته باشد.

خورشیدی

آفتاب گیرها قادر به جذب نور خورشید هستند. در ساخت سقف خورشیدی می توان از ترکیب سبک مدرن و کلاسیک استفاده کرد.

آشنایی با مراحل ساخت آلاچیق

چگونه آلاچیق درست کنیم:
قبل از ساخت آلاچیق یک سکوی بتنی کوچک و کم ارتفاع ساخته می شود و سپس صفحات پایه قبل از عملیات بتن ریزی به سکو متصل می شوند تا پایه ها (ستون ها) آلاچیق روی آن قرار گرفته و سپس سازه با جوش مونتاژ می شود.

میخ پرچ برای تقویت اتصالات پروفیل های گوشه استفاده می شود. تمام پروفیل های سازه ای با محاسباتی تعیین می شوند که باید بتوانند وزن خود را تحمل کنند. در نهایت پوشش کلیه سطوح با مصالحی مانند چوب و سنگ که با پیچ و براکت گالوانیزه به عنصر ساختاری آلاچیق سوار می شوند، عمل می شود.

به طور کلی ساخت آلاچیق و آلاچیق نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد تا بتوان از متخصصین این حوزه در ترمووود کمک گرفت.

آلاچیق با چوب پلاستیک

آلاچیق از چوب پلاستیک که به آلاچیق چوبی معروف است با استفاده از پروفیل های چوبی پلاستیکی ساخته می شود. یکی از مزیت های ساخت این سازه با چوب پلاست شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی است که در رنگ های مختلف و با توجه به سلیقه مشتری ساخته می شود. به علاوه در برابر گرما یا سرما کاملاً مقاوم بوده و در مقایسه با چوب طبیعی از استحکام بالایی برخوردار است.

محصولات وود پلاست شرکت پارس وود از مواد اولیه مرغوب و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. با این حساب آلاچیق وود پلاست نه تنها در طرح های مختلف ساخته خواهد شد، بلکه کاملا مقرون به صرفه است.

مواد آلاچیق

گاهی به سفارش درست می شوند و گاهی هم آماده هستند. اجزای یک آلاچیق اغلب از سه ماده چوب، فلز و وینیل ساخته می شود که جزئیات هر کدام به شرح زیر است:

چوب در ساخت آلاچیق با چوب ترمو

این یک ماده کلاسیک برای ساخت آلاچیق است. درخت یک شیوه زندگی مدیترانه ای است که طبیعت واقعی در فضای باز را تداعی می کند. چوب از نظر دوام و زیبایی می تواند سرمایه گذاری بسیار خوبی باشد.

رایج ترین انواع چوب عبارتند از: چوب ماهون، سرو، چوب سرخ و ساج. این چوب ها حاوی روغن های طبیعی هستند که آنها را در برابر پوسیدگی، پیچ خوردگی، رطوبت و حمله موریانه ها، قارچ ها و حشرات مقاوم تر می کند.

در هر صورت در محیطی با بارندگی زیاد می توان از مواد ضد رطوبت برای سطح نهایی چوب استفاده کرد.

فلز در ساخت آلاچیق با چوب ترمو

قطعات فلزی سوراخ دار مدرن ترین متریال این سازه است. فلز اغلب تمایل به ایجاد ظاهری مینیمالیست (گرایش به سادگی) دارد و در محیط های مدرن و سنتی مناسب است. آنها اغلب ارزان ترین هستند و برای پوشش و تزئین با انگور مناسب نیستند.

با این حال، ممکن است افراد ترجیح دهند به جای زیبایی و تجمل به دنبال استحکام و دوام باشند و در این صورت فلز گزینه خوبی است. عامل اصلی بازدارنده در استفاده از فلز زنگ زدگی آن است.

بنابراین استفاده از مواد و رنگ های ضد زنگ اغلب توصیه می شود. لوله های فلزی با جوش یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند.

وینیل در ساخت آلاچیق با چوب ترمو

این ماده از جنس پلاستیک و پی وی سی است و برای کسانی که ظاهر رنگارنگ را دوست دارند مناسب است. وینیل یکی از بادوام ترین مواد برای ساخت آلاچیق است اما بر خلاف چوب باعث زیبایی و تجمل نمی شود.

استفاده از وینیل ضخیم ماده ای بادوام را فراهم می کند و از مشکلاتی که از فلز و چوب به دلیل شرایط آب و هوایی خارجی رنج می برند جلوگیری می کند. همچنین این مزیت را دارد که به هیچ وجه نیاز به نگهداری زیادی ندارد.

برای ساخت آلاچیق از چه لوازمی می توان استفاده کرد؟

انتخاب اکسسوری مناسب برای تزیین فضای داخلی و خارجی آلاچیق در زیبایی آن بسیار مهم است. اگر این سازه را در ورودی خانه یا ویلای خود قرار داده اید، بهترین انتخاب برای تزیین آن استفاده از گیاهان و گل های کوهنوردی است و یا می توانید از سقف هایی با پارچه توری استفاده کنید و ظاهری مدرن در آلاچیق ایجاد کنید. برای سازه های فلزی می توانید از شیشه های دو جداره استفاده کنید و نمای زیبایی ایجاد کنید.

 

 

نکاتی در مورد استفاده از آلاچیق

هنگام ساخت آلاچیق باید مشخص کنید که چقدر فضا برای آن نیاز دارید، اگر فضایی برای ساخت آن ندارید، بهتر است یک آلاچیق بزرگ بسازید که فضای کافی برای دوره های طولانی داشته باشد. متریال سایبان یا آلاچیق را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه مورد نظر انتخاب کنید، مثلاً در مکان های بارانی بهتر است از چوب استفاده نکنید و در این گونه مکان ها بهتر است از سقف مناسب برای جلوگیری از نفوذ باران به داخل آن استفاده کنید.

قیمت کلاه فرنگی

به طور کلی برآورد قیمت آلاچیق و سازه های چوبی با رنگ مقاوم در برابر رطوبت، باران و چوب متفاوت است. البته بسته به اندازه تیرها، نرده های چوبی و سکوی داخلی سوله یا آلاچیق، این قیمت متفاوت است. برای اطلاع از قیمت ها بهتر است با مشاورین ما تماس بگیرید.

یکی از پرطرفدارترین مبلمان مورد استفاده در فضای باز، آلاچیق و آلاچیق است. به طور کلی آلاچیق یا آلاچیق نوعی سوله و سوله به منظور ایجاد زیبایی و فضای نیمه سایه در طراحی حیاط و فضای بیرونی است که می تواند جلوه ای منحصر به فرد در حیاط و فضای بیرونی شما ایجاد کند.

 

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید