چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

فهرست

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی می تواند بیشتر از موارد دیگر به چشم بیاید. پتانسیل ترمووود در محیط زندگی بسیار گسترده است. استفاده از چوب ترموود در دکوراسیون داخلی طیف وسیعی را در بر می گیرد. محصولات ترموود مقاوم، زیبا و با کیفیت می توانند بهترین انتخاب برای تبدیل محیط خانه به محیطی آمیخته با طبیعت باشند.

امروزه و به خصوص در سال های اخیر استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی رشد چشمگیری داشته است. استفاده از چوب ترمو در دکوراسیون داخلی می تواند از پوشش در تمام جنبه ها تا لوازم ریز و تزئینی باشد.
ترمووود نام فرآیند تعمیر ترمووود است. در این فرآیند، درختان سوزنی برگ یا برگریز مانند کاج و صنوبر در معرض گرما قرار می گیرند تا از آن بهره مند شوند. ترمووود مخروطی چوب نرم است و چوب برگریز مانند زبان گنجشک سخت است رنگ ترمووود

موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است ؟

قبل از اینکه بخواهید این مقاله را مطالعه نمایید بهتر است که مقاله ی موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است، را مطالعه کرده و با موارد استفاده ی دیگر از این چوب آشنا شوید.

در فرآیند عملیات حرارتی ترمووود، پروفیل های کوچک یا الوارهای این درختان را در کوره ترمووود قرار می دهند که به قسمت ها و اندازه های خاصی بریده می شود. در این کوره بخار آب و گرما به طور همزمان با چوب ترمووود در تماس هستند. از گرما برای گرم کردن چوب حرارتی استفاده می شود و بخار آب اجازه آتش گرفتن قطعات ترمووود را نمی دهد. همانطور که می دانید اکسیژن عامل اصلی احتراق است، بنابراین خلاء اکسیژن در این کوره ها وجود خواهد داشت. دمای چوب ترموود ابتدا به 135 درجه سانتیگراد و سپس به 180 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. هنگامی که ترمووودها تا این دما گرم می شوند دمای آنها به تدریج به 215 درجه سانتیگراد می رسد و چوب برای چند دقیقه در این دما باقی می ماند. سپس چوب با آب خنک می شود. در طی این فرآیند، فعل و انفعالات در چوب ترمو انجام می شود. از جمله این فرآیندها، تخریب رزین و رزین چوب و همچنین از بین بردن تمامی قارچ ها و هاگ های آنها که در ترمووود لانه می کنند، از دیگر کارهایی است که در این فرآیند انجام خواهد شد.

 

با انجام مراحل سخت کاری حرارتی چوب ترمووود به دست می آید. ترمووود دارای چندین مزیت است که شامل موارد زیر می شود:

  1. مقاومت بالا
  2. رطوبت کم
  3. زیبایی چوب ترمو
  4. سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف
  5. مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی
  6. مقاوم در برابر حملات قارچ ها و حشرات چوبخوار
  7. مقاوم در برابر نور خورشید و گرما
  8. مقاوم در برابر مواد شیمیایی قلیایی و اسیدی
  9. مقاوم در برابر ضربه و فشار
  10. تمامی این مزایا در کنار طراحی دلپذیر این درختان، تقاضا برای استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی را افزایش می دهد.
  11. کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون
  12. کاربرد ترمووود در کف، دیوارپوش و سقف

البته استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی قسمت زیادی را در پوشش کف، دیوار و سقف به خود اختصاص می دهد.

کاربرد ترمووود در تیغه و نازک کاری در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

پنجره ها قاب های طبیعی خانه هستند. تزیین قاب پنجره با پارچه طبیعی می تواند جلوه ای مضاعف برای دلپذیر ساختن فضای خانه داشته باشد. همچنین می توان از تیغه های ترمووود برای زیباسازی فضای ورودی پیاده روها و سرویس خواب ها و همچنین اتاق نشیمن استفاده کرد.

استفاده از چوب ترمو در سونا، روف گاردن، حمام و تراس در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

ترمووود یک عایق رطوبت است و در مراحل تولید آن میزان جذب رطوبت به حداقل خود می رسد که بسیار ناچیز است. بنابراین می توانید از چوب ترمو برای پوشش سونا یا حمام که در معرض بخار آب هستند یا تراس و بالکن که در معرض باران و برف هستند استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید محیطی کاملا غرق در طبیعت بسازید، روف گاردن های تزئین شده با چوب ترمووود را فراموش نکنید.

کاربرد ترمووود در مبلمان چوبی در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

برای استحکام بخشیدن به مبلمان و وسایل خود می توانید از ترمووود استفاده کنید. زیرا کیفیت و مقاومت بالای ترموود تضمین شده است. مبلمان، میز عسلی، کتابخانه و میز تحریر را می توان از چوب ترموود ساخته و علاوه بر دوام و طول عمر، محیط زندگی را تزیین کرد. فضای پشت میز تلویزیون نیز با طرح های خاصی تزیین شده است که می توان در این طرح ترمووود از آنها استفاده کرد.

کاربرد چوب ترموود در قفسه ها در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

قفسه های تزئینی اخیراً طرفداران زیادی را به دست آورده اند. می توانید چند قفسه با برش های مختلف روی هر دیوار خانه نصب کنید و آنها را با کتاب، قاب عکس یا گلدان های کوچک پر کنید.

همچنین می توانید از ترمووود با زوایای دقیق و ابعاد مناسب برای ساخت سایبان بالای در و پنجره ها استفاده کنید ترمو رنگ

کاربرد چوب ترموود در ساخت گلدان در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

یکی از لوازم چوبی که می تواند موجودی زنده در نوع خود را در خود جای دهد. درختی که زاده گیاهی است که از دل خاک می روید، اکنون همان خاک گیاه دیگر را دریافت می کند.

کاربرد چوب ترمو در کابینت آشپزخانه در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

شما می توانید از کابینت های چوبی ترمو برای تزیین فضای آشپزخانه و نشاط بخشیدن به ساعات آشپزی خود استفاده کنید.

کاربرد چوب ترمووود در ساخت راه پله در چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

برای ساخت پله از پروفیل های ترمووود به صورت جداگانه استفاده می شود.از این ترموودها می توان برای پوشاندن کل فضای راه پله نیز استفاده کرد.رنگ ترمووود

 

مجموعه وودمستر با بیش از 3 دهه سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی و ساخت فضاها (اکولوژیک، شهری) آماده همکاری در زمینه طراحی و تامین مصالح در قالب پخش اولیه و ثانویه ترمووود (ترمووود) می باشد.

کاربرد چوب ترموود در دکوراسیون داخلی چیست؟

1- تولید کفپوش چوبی با ترمووود
2- تولید دیوارپوش چوبی با چوب ترمووود
3- تولید مصنوعات چوبی با چوب ترمووود
4- ساخت پوشش سقف با ترمووود
5 – ساخت راه پله چوبی با چوب ترمووود
6- ساخت فضای داخلی سونا و استخر با چوب ترمووود

یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمان، دکوراسیون داخلی آن است که نقش زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت ساختمان دارد.

فضای داخلی هر ساختمان مکانی است که افراد با آن بیشترین تماس را دارند و بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که فضای داخلی جذابی برای کار یا زندگی فراهم کند.

برای ساخت دکوراسیون داخلی ساختمان می توان از مصالح مختلفی استفاده کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از پرکاربردترین مصالح در این قسمت استفاده از نماهای چوبی در داخل ساختمان می باشد.

این چوب در انواع مختلفی به فروش می رسد و یکی از بادوام ترین و پرکاربردترین انواع چوب برای ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی چوب ترمو است. این نوع چوب ویژگی های خاصی دارد که آن را به محصولی خاص و محبوب تبدیل کرده است.

در این مقاله می خواهیم ترمووود را در دکوراسیون داخلی معرفی کنیم و مزایای آن را بیان کنیم تا شما را با کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با چوب ترمووود

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

همانطور که می دانید چوب ترمووود یا ترمووود یکی از انواع مختلف چوب است که معمولا از چوب کاج و در مواردی از واگن یا گنجشک زبان تهیه می شود.

این چوب در طول فرآیند تولید در معرض دما و دماهای بالا قرار می گیرد که باعث خشک شدن شیره و رزین موجود در چوب و رطوبت آن و در نتیجه مقاومت بالایی می شود.

به طور کلی می توان گفت که ترمووود در اثر حرارت بسیار زیاد خشک می شود و به چوبی تبدیل می شود که می توان از آن برای ساخت و ساز و موارد مشابه استفاده کرد.

این نوع چوب تا دمای حدود 180 تا 220 درجه سانتیگراد گرم می شود و به این ترتیب صمغ موجود در آن و رطوبت اضافی از چوب به طور کامل حذف می شود و در نهایت چوبی کاملاً پایدار ایجاد می شود.

این نوع چوب تفاوت هایی با چوب معمولی دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

تفاوت چوب ترمووود با چوب معمولی

چوب ترمووود تفاوت هایی با چوب معمولی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

نسبت به چوب معمولی مقاومت بیشتری در برابر شرایط اکولوژیکی و اقلیمی مختلف دارد
مقاومت بیشتر چوب ترموود در برابر پوسیدگی و فرسایش به دلیل از دست دادن رطوبت طبیعی آن
چوب حرارتی نسبت به چوب معمولی سازگارتر با محیط زیست است
به حداقل رساندن انقباض و انبساط ترمووود به دلیل حذف رطوبت در مقایسه با چوب معمولی
چوب حرارتی نسبت به چوب معمولی در برابر خمش یا اعوجاج مقاوم است
مقاومت چوب ترموود در برابر حشرات و آفات به دلیل نداشتن صمغ
ترمووود به دلیل حذف صمغ و آب داخل چوب وزن کمتری نسبت به چوب معمولی دارد
عدم جذب آب در ترمووود و در نتیجه ترک خوردگی و سفید نشدن

مزایای ترمووود

با توجه به قسمت قبل در مورد تفاوت چوب ترمووود با چوب معمولی می توان به مزایای زیر برای چوب ترمو اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر رطوبت و فرسایش
  • ثبات ابعادی وجود دارد
  • بدون لثه مضر
  • دوام و پایداری در برابر ضربه و شکستگی
  • رنگی ماندگار داشته باشید
  • دوام و ماندگاری
  • محصولات کم وزن و سبک
  • سازگاری کامل با محیط زیست
  • بدون استفاده از مواد شیمیایی در تولید آن
  • امکان بازیافت و بازیابی

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

با توجه به مزایا و خصوصیاتی که در قسمت های قبل در رابطه با ترمووود ذکر شد، می توان گفت که این چوب یکی از مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز است که علاوه بر نمای بیرونی ساختمان، نقش مهمی در ساخت داخلی دارد. دکوراسیون.ساختمان

در این قسمت می خواهیم تعدادی از مهمترین کاربردهای دکور با چوب ترمو را بیان کنیم و تعدادی از طرح های آن ها را به شما نشان دهیم تا ایده بگیرید.

همانطور که گفته شد دکوراسیون داخلی ترمووود به دلیل داشتن گزینه های زیاد و انعطاف پذیری بالا می تواند برای ایجاد سبک های مختلف دکوراسیون استفاده شود. برخی از مهمترین این برنامه ها عبارتند از:

1- تولید کفپوش چوبی با ترمووود

کفپوش ترمووود

امروزه یکی از مهمترین کاربردهای ترمووود در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی، تولید کفپوش چوبی می باشد. استفاده از کفپوش ترمووود علاوه بر زیباسازی محیط و داشتن دوام بالا، به دلیل ساختار طبیعی برای سلامتی کودکان و بزرگسالان مضر نبوده و محصولی بی خطر محسوب می شود.

  • کفپوش چوبی حرارتی
  • تولید کفپوش چوبی

2- تولید دیوارپوش چوبی با چوب ترمووود

پوشش دیوار با چوب ترمو

از دیگر کاربردهای ترمووود در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار می توان به طراحی دیوارهای داخلی با استفاده از طرح های مختلف از این چوب اشاره کرد که باعث می شود جلوه خاصی در فضای داخلی ساختمان و در نگاه اول برای چشم افراد داشته باشد. بیننده بیا .

روکش دیوار ترمووود

3- تولید مصنوعات چوبی با چوب ترمووود

کتابخانه چوبی با چوب ترمووود

محصولات ترموود زیادی را می توان تولید و در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد که هر کدام می توانند زیبایی محیط را افزایش دهند. از انواع این محصولات می توان به قفسه های چوبی کتاب، کابینت، پارتیشن، میز و صندلی چوبی و … اشاره کرد.

4- ساخت پوشش سقف با ترمووود

سقف را با چوب ترمووود بپوشانید
تولید پوشش های چوبی سقف و همچنین سایر مبلمان چوبی می تواند حس خوب و گرمای خاصی را در فضای داخلی ساختمان ایجاد کند و احساس حضور در طبیعت را در افراد ایجاد کند. کفپوش چوبی مورد استفاده برای سقف را می توان با نورپردازی مناسب زیباتر کرد.

سقف ترمووود

5 – ساخت راه پله چوبی با چوب ترمووود

پله های ترمووود

همانطور که گفته شد چوب ترمووود مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل یکی دیگر از کاربردهای ساخت پله های چوبی در ساختمان می باشد.

این نوع پله ها که طراحی زیبا و جذابی دارند در ساختمان های دوبلکس کاربرد دارند و جلوه بسیار زیبا و خاصی به فضای داخل ساختمان می دهند.

از این نوع راه پله در هتل ها و ساختمان های مجلل نیز استفاده می شود.

پله های چوبی ساخته شده از چوب ترمووود

6- ساخت فضای داخلی سونا و استخر با چوب ترمووود

فضای اطراف استخر با چوب ترمووود

یکی دیگر از قسمت های مهم ساختمان که برای ساخت آن از چوب استفاده شده است، سونا و استخر است.

چوب حرارتی به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب گزینه بسیار مناسبی برای ساخت سونا و استخر است و در چنین شرایطی پوسیده نمی شود.

همچنین به دلیل مقاومت بالای ترمووود در برابر حرارت زیاد، برای ساخت سونا بسیار مناسب است.

اتاق سونا با چوب ترمووود

نتیجه
همانطور که در این مقاله اشاره شد، یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمان، دکوراسیون داخلی و فضایی است که افراد در داخل آن بیشترین تماس را دارند.

برای ساخت فضای داخلی ساختمان می توان از مصالح مختلفی استفاده کرد که هر کدام بسته به نوع ساختمان و میزان بودجه ای که برای ساخت آن در نظر گرفته شده انتخاب و استفاده می شود. یکی از مصالحی که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته و زیبایی بیشتری نسبت به سایر مصالح در محیط ایجاد می کند، چوب است.

چوب ها انواع مختلفی دارند و با کیفیت های مختلفی در بازار موجود می باشند. یکی از پرکاربردترین و بادوام ترین انواع چوب ترمووود می باشد که به دلیل خواص استثنایی و خاص خود توانسته طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. ترمووود کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و برای ساخت کفپوش، دیوارپوش، راه پله، مصنوعات چوبی، فضای اطراف استخر و سونا و … استفاده می شود.

شما می توانید با توجه به حجم بودجه و نوع ساختمان مورد نظر خود، هر یک از موارد فوق را به گروه چیناروود سفارش داده و از آن برای زیباسازی ساختمان خود استفاده کنید.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید