انواع رنگ چوب ترموود

انواع رنگ چوب ترموود

اطلاعات در مورد چوب ترمووود

قبل از اینکه با انواع رنگهای چوب ترموود آشنا شوید می توانید مقاله ی اطلاعات در مورد چوب ترمووود، را مطالعه نمایید و اطلاعات کاملی درباره ی این چوب به دست آورید.

رنگ چوب حرارتی رنگ بیرونی چوب

هنگام گرم کردن چوب، نمای چوبی ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایط نامساعد جوی مقاوم است. اما برای تثبیت رنگ ترمووود نیاز به رنگ آمیزی مجدد چوب ترمو است. رنگ چوب برای دو چندان شدن زیبایی و استحکام چوب ترمو مورد نیاز است که باعث افزایش عمر چوب ترمو در شرایط نامساعد جوی می شود.

رنگ های حرارتی چوب چوب را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم می کند و از تغییر رنگ چوب جلوگیری می کند که باعث درخشندگی و جلا دادن چوب می شود.

آیا چوب ترمو نیز باید رنگ شود؟

چوب حرارتی مانند سایر چوب های طبیعی نیاز به رنگ دارد. چوب حرارتی در اثر تابش نور خورشید (UV) رنگ اولیه خود را از دست می دهد و پس از مدتی به خاکستری تغییر رنگ می دهد. دلیل اصلی رنگ آمیزی چوب ترمو این است که چوب ترمو در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد. همچنین رنگ آمیزی با چوب ترمو باعث نمایان شدن بافت ها و رگه های چوب می شود که زیبایی چوب ترمو را دو چندان می کند.

رنگ آمیزی ترمووود به دو دلیل عمده انجام می شود، دلیل اول زیباسازی چوب ترمووود است تا با پرداخت ترمووود زیبایی چوب را دو چندان کند. همانطور که دکر اشاره کرد، دومین دلیل مهم، محافظت از چوب ترموود در برابر شرایط محیطی است. مهم ترین عوامل محیطی که به ترموود آسیب می زند، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و رطوبت است.

از چوب حرارتی در برابر نور خورشید محافظت کنید:

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین عواملی که باعث آسیب به ترموود می شود، اشعه ماوراء بنفش خورشید است که در دراز مدت باعث تغییر رنگ چوب به رنگ پریدگی آن می شود. این مشکل در ترموود بیشتر دیده می شود. برای رفع مشکل حتماً استفاده از رنگ ترمووود توصیه می شود.

از چوب حرارتی در برابر آب و رطوبت محافظت کنید:

روی سطح چوب طبیعی سوراخ ها و کانال هایی وجود دارد که باعث تکثیر قارچ و کپک می شود، رنگ آمیزی حرارتی چوب از پر شدن این حفره ها و سوراخ ها با رطوبت، حشرات و قارچ ها جلوگیری می کند.

انواع رنگ ترمووود

در انواع رنگ چوب ترموود، رنگ چوب ترموود به دو نوع پایه آبی (Water Base) و پایه روغنی (Oil Base) تقسیم می شود. رنگ های پایه آب با نفوذ سه میلی متری در عمق چوب لایه ای محافظ بر روی چوب ایجاد می کنند و چون این عمق نفوذ زیاد نیست، رنگ های پایه آب بیشتر در نمای ساختمان ها، آلاچیق ها و آلاچیق ها استفاده می شود. بیرون از خانه. نیمکت ها

رنگ های روغنی به دلیل نفوذ بیشتر نسبت به رنگ های پایه آب، مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند و عمدتاً برای کفپوش های ترمووود استفاده می شوند.

مراحل رنگ آمیزی ترمووود

برای اعمال اصول رنگ ترمووود باید مراحل را به ترتیب و به درستی طی کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. این مراحل را در زیر شرح می دهیم.

1- سفید کردن چوب

سفید کردن حرارتی چوب حرارتی: برای سفید کردن با این روش از حلال ها و مواد شیمیایی قوی با تینر یا پایه اسیدی استفاده می شود تا لایه رنگ از روی چوب جدا شود تا مواد شیمیایی رنگ روی سطح چوب را حل کرده و در نتیجه سطح چوب تمیز شود. از رنگ البته بسته به رنگ و نوع چوب می توان این روش را چندین بار تکرار کرد. این روش به دلیل عدم تغییر رنگ فیزیکی به سطح چوب آسیب نمی رساند و همچنین از گرد و غبار در محیط جلوگیری می کند که از مزایای آن می باشد. از معایب این روش ایجاد آب لوله کشی شیمیایی و آسیب زیست محیطی است.

روش حرارتی برای رنگ آمیزی چوب با سنباده : از این طریق با استفاده از سنباده که می تواند با دست یا با دستگاه سنباده انجام شود، لایه رنگ از سطح چوب برداشته می شود که برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توان چندین مرحله را تکرار کرد. . یکی از مزایای این روش عدم استفاده از مواد شیمیایی و آب و مشکلات آن است و از معایب آن ضعیف شدن چوب حرارتی با حذف لایه های چوب و ایجاد گرد و غبار در محیط می باشد.

روش بلیچینگ ترمووود به روش سندبلاست: در روش سندبلاست دانه های بسیار ریز دی اکسید سیلیکون به اندازه یک میکرون توسط دستگاه های مخصوص و فشار زیاد هوا بر روی سطح چوب پاشیده می شود که لایه رنگ را از سطح جدا می کند. . ترمووود حذف را انجام می دهد. اگر سطح رنگ بسیار ضخیم باشد از این روش بیشتر استفاده می شود و از مزایای آن سرعت بالا در انجام کار می باشد و از معایب آن می توان به ایجاد گرد و غبار در محیط و همچنین هزینه بالای این دستگاه های سندبلاست اشاره کرد.

2- نظافت چوب حرارتی

پس از جداسازی رنگ با یکی از روش های ذکر شده، برای حصول بهترین نتیجه در رنگ آمیزی با ترمووود، در مرحله بعد باید سطح چوب ترمووود را با بادگیر یا برس، قلم مو یا پارچه مخصوص به طور کامل تمیز کرد. سطح چوب و تمام خاک اره را کاملا تمیز کنید یا مواد شیمیایی استفاده شده در مراحل قبل را تمیز کنید.

3- استفاده از درزگیرها (آغشته کننده)

توصیه می شود پس از تمیز کردن چوب از درزگیر و آستر برای ایجاد پیوند مولکولی رنگ ترمووود با اشباع کننده استفاده شود تا رنگ به مرور زمان کنده نشود و از سطح چوب جدا نشود. شرکت های تولید رنگ ترمووود برای هر مدل رنگ، درزگیر و اشباع کننده مخصوص به خود را دارند که باید 24 ساعت قبل از رنگ آمیزی چوب استفاده شود.

4- استیج رنگ آمیزی چوب ترمووود

پس از بازکردن درب رنگ حرارتی به دلیل رسوب پیگمنت ها و رنگدانه های رنگی در ته جعبه محتویات رنگ را به خوبی به مدت ده تا پانزده دقیقه با هم مخلوط کنید تا کل رنگ یکنواخت شود. رنگ آمیزی حرارتی چوب بهتر است با قلم مو، غلتک یا ابر مناسب انجام شود و باید دقت شود که به مقدار کافی رنگ روی سطح چوب زده شود و از باقی ماندن رنگ اضافی روی چوب جلوگیری شود. خشک شدن رنگ به عواملی مانند دما و رطوبت، باد و آب بستگی دارد و با توجه به فرمول های رنگی متفاوت برندهای مختلف، زمان خشک شدن روی جعبه درج می شود.

پس از خشک شدن اولین لایه رنگ که معمولاً تا 24 ساعت طول می کشد، حتما سطح رنگ را با سمباده نرم به دقت جلا دهید تا لایه بعدی رنگ به طور یکنواخت اجرا شود. یادتان باشد بعد از پولیش و قبل از دست دوم سطح چوب را از خاک اره تمیز کنید و دست دوم به صورت دست اول روی چوب انجام شود.

5- پوشش محافظ

پس از خشک شدن نهایی رنگ، برای ماندگاری بیشتر رنگ در برابر نور خورشید در نمای بیرونی ساختمان بهتر است از پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش و همچنین برای کفپوش های چوبی حرارتی، روکش هایی که از سایش و خط و خش روی زمین جلوگیری می کند، استفاده شود.

لازم به ذکر است که هر برند رنگ حرارتی پوشش های محافظ مخصوص به خود را دارد و باید دقت شود که پوشش محافظ با رنگ حرارتی سازگار بوده و از همان برند باشد.

اگر تمام مراحل فوق به درستی انجام شود، رنگ حرارتی بسته به تغییر شرایط محیطی بین 2 تا 5 سال عمر می کند و بهتر است قبل از کنده شدن رنگ و آسیب به چوب حرارتی، رنگ حرارتی را تجدید کنید.

رنگ حرارتی KILZ برای چوب

در انواع رنگ چوب ترموود، رنگ حرارتی یکی از انواع رنگ چوب است که رنگ چوب حرارتی با پایه روغنی،  محصول شرکت KILZ آلمان، با بالاترین کیفیت و تنوع رنگی این رنگ را در بازار بی نظیر کرد.

این نوع رنگ به لطف پایه روغنی خود باعث ماندگاری ترموود در فضای باز می شود و نمای ساختمان را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، باران و رطوبت محافظت می کند.

رنگ حرارتی KILZ با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا تولید می شود و با نفوذ عمیق خود در بافت چوب باعث افزایش طول عمر گونه های چوب حرارتی در داخل و خارج ساختمان می شود.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید