تفاوت ترمووود با چوب پلاست

تفاوت ترمووود با چوب پلاست

 

تفاوت چوب ترمووود و پلاست، نکات خواندنی این دو متریال پاییزی!
آیا دوست دارید ساختمانی با نمای چوبی ببینید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان از چوب در نمای ساختمان استفاده کرد؟ آیا نمای ساختمان چوبی توسط حشرات خورده و آسیب نمی بیند؟ یا به مرور زمان از برف و باران نمی پوسد؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، این مقاله را از دست ندهید. پاسخ تمام این سوالات را می توان در دو ماده چوب پلاستیک و چوب ترمووود خلاصه کرد که اغلب نام آنها را با هم می شنوید.

تعریف چوب پلاستیک و ترمووود!

چوب پلاست چیست؟

از طرف چوب پلاست به راحتی می توان فهمید که این ماده صنعتی در واقع ترکیبی از الیاف چوب و پلاستیک بازیافتی است که شباهت زیادی به چوب طبیعی (چوب پلاستیکی!) دارد.

ترمووود چیست؟

(ترمووود به چه معناست؟) چوب ترمو در واقع چوب طبیعی است که با مکانیزم های حرارتی پیشرفته درمان شده است که دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر انواع چوب دارد.
آیا می دانید چرا نام ترمووود و وود پلاست را با هم می شنویم؟ بدون شک این سوال به خواص و مزایای مشابه این دو ماده مربوط می شود.

مزایای چوب پلاست و ترمووود چیست؟

گروه صنعتی چیناروود برخی از ویژگی های چوب پلاستیک و ترمووود را در زیر ارائه می کند:

  • وزن سبک و سبکی از ویژگی های چوب ترمووود و پلاستیک است
  • هر دو ماده در برابر رطوبت مقاوم هستند
  • هر دو ماده در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی مقاوم هستند
  • هر دو ماده در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم هستند
  • عایق صوتی نیز متعلق به پلاست و ترمووود است
  • هر دو ماده مقاوم در برابر حرارت هستند و به آرامی می سوزند (به تعبیری می توان گفت چوب پلاست و ترمووود نسوز هستند)

 

پلاستیک یا ترمووود کدام بهتر است؟

 

هنگام انتخاب و مقایسه چوب پلاست و ترمووود، بدون شک باید از خواص منحصر به فرد هر ماده صحبت کرد و کاستی های آنها را در نظر گرفت.

ما معتقدیم که ویژگی اصلی چوب پلاست را می توان دوستی با محیط زیست دانست. چرا؟ زیرا پلاستیک های بازیافتی به جای رها شدن در طبیعت یا سوختن و آلودگی محیط زیست، در حال تبدیل شدن به یک ماده بسیار محبوب و پرطرفدار هستند که سال ها قابل استفاده و بازیافت هستند و این برای حافظان محیط زیست بسیار مهم است.

ترمووود چطور؟ ویژگی اصلی ترمووود دوام و طبیعی بودن آن است. با وجود سازگاری با محیط زیست، بسیاری هنوز نمی خواهند مواد طبیعی و سنتی را با محصولات صنعتی جایگزین کنند. آنها ترجیح می دهند علاوه بر ظاهر، حس چوبی نیز داشته باشند. و چه ماده ای بهتر از ترمووود می تواند پاسخگوی نیاز این افراد باشد؟

چیناروود، ترمو فنلاندی را یکی از بهترین برندهای چوب ترمو می داند که شامل دو دسته ساسنا (گره بالا) و یولکا (کم گره) می باشد.

به نظر ما مهم ترین تفاوت چوب ترمووود و پلاست در این دو ویژگی خلاصه می شود. گروه صنعتی چیناروود، نیز به تفاوت ها و معایب چوب پلاستیک و ترمووود اشاره می کند:

معایب چوب پلاستیک:

  • چوب پلاستیک نسبت به چوب حساسیت بیشتری به دما دارد
  • برخی از انواع پلاستیک های چوبی (پلی پروپیلن) برای استفاده در مناطق بارانی و مرطوب مناسب نیستند و می توانند وضعیت آنها را تغییر دهند.

معایب چوب ترمووود:

  • ترمووود گرانتر از چوب پلاستیکی است (اما ارزشش را دارد!)
  • جنگل زدایی و جنگل زدایی برای تولید چوب ترمووود
  • ترمووود برای ساخت سازه های گرد و منحنی مناسب نیست

چه کسی سراغ مواد پلاست و ترمووود می رود؟

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد مواد چوب پلاست و ترمووود این است که واقعاً محبوب هستند. یعنی هم دوستداران تجمل گرایی و مدرنیست ها و هم طرفداران دکوراسیون سنتی و چوبی هر کدام به نوعی از این دو متریال جذاب و جذاب استفاده می کنند. مدل های جدید پلاستیک و ترمووود با طرح ها و رنگ های متفاوت استفاده از این دو متریال را در معماری بیش از پیش اهمیت داده است.

کاربردهای پلاستیک و ترمووود، از طراحی نما تا دکوراسیون داخلی

پلاستیک و چوب ترمو در طراحی نما و طراحی داخلی ساختمان ها، محوطه سازی و به طور کلی معماری کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال یکی از چشم نوازترین کاربردهای چوب پلاست متریال دور استخر در ویلاهای مجلل (چوب استخری پلاست) می باشد.

یک پیشنهاد شیک: در آستانه فصل زیبای پاییز می توانید فضای داخلی خانه خود را با چوب پلاستیک تازه کنید. به عنوان مثال استفاده از کفپوش چوبی پلاستیکی (کفپوش چوبی پلاستیکی)، تخته چوب پلاستیکی و کابینت چوبی پلاستیکی تنها بخش کوچکی از کاربردهای چوب پلاستیک در خانه است. همچنین برای ترموود اعم از دیوارپوش ترمووود، مبلمان ترمووود و انواع کفپوش ترمووود (ترموود) که به شما کمک می کند خانه ای سنتی یا مدرن اما گرم داشته باشید.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب پلاست یا ترمووود حتما از دستورالعمل مشاوران این شرکت استفاده کنید تا به مرور زمان با مشکل آسیب، شکستگی یا تغییر رنگ در اثر استفاده مواجه نشوید. می پرسی چرا؟

زیرا این محصولات بسته به کاربردشان فرمول تولید متفاوتی دارند. به عنوان مثال کفپوش ترمووود از چوب با بافت متراکم تری نسبت به چوب ترمووود استفاده شده برای نما ساخته می شود تا به مرور زمان شکل خود را از دست ندهد و نیازی به تعمیر و تعویض نداشته باشد.
در اینجا چند کاربرد دیگر از چوب ترمووود و چوب پلاستیکی که هنگام استفاده از طرح های رنگی مختلف چوب پلاستیک و ترمووود بسیار جذاب هستند، آورده شده است:

  • بالکن چوبی پلاستیکی
  • لایه لایه چوب آلاچیک
  • نیمکت چوبی پارک پلاست (که به فصل پاییز جان می بخشد!)
  • جعبه پلاستیکی گل چوبی (گلدان های چوبی پلاستیکی یا همون جعبه پلاستیکی فلو)
  • کابینت چوبی پلاستیکی
  • قاب چوبی پلاستیکی
  • محافظ چوب پلاستیک
  • چوب حیاط پلاستیکی،
  • روف گاردن ترمووود
  • ترمووود برای نمای ساختمان (ترمووود برای نمای ساختمان)
  • طراحی داخلی ترمووود (ترموود در دکوراسیون داخلی)

هزینه پلاست و ترمووود چقدر است؟

قیمت ترموود و وود پلاست بسته به کاربرد آنها متفاوت است اما آنچه مسلم است هزینه پروژه با وود پلاست ارزانتر از ترموود خواهد بود. همچنین به عنوان مثال نمای ترمووود در طراحی داخلی و محوطه سازی قیمتی متفاوت با ترموود دارد. یا مثلا چوب استفاده شده در کف به دلیل ضخامت بیشتر قیمت بالاتری دارد.

به طور کلی نوع ساخت، متراژ پروژه، موقعیت مکانی، نوع طرح، نوع زیرساخت و نوع چوب ترمووود و پلاستیک از جمله عواملی هستند که در هزینه نصب ترمووود و چوب تاثیرگذار هستند.
در بالا به تاثیر ترمووود و نوع پروفیل های چوب پلاستیک بر قیمت ترمووود و چوب پلاستیک اشاره کردیم.

نوع کامپوزیت های چوب پلاستیک (پلای وود، پلی اتیلن، پلی پروپیلن)، وزن و سطح مقطع چوب پلاستیک از مهم ترین عوامل تفاوت بین پروفیل های چوب پلاستیک ارزان و چوب پلاستیک گران قیمت می باشد. همین امر در مورد ارزان ترین و گران ترین چوب ترموود نیز صدق می کند.
شاید این اطلاعات برای شما کافی نباشد و احتمالا به دنبال عددی برای قیمت پلاستیک و ترموود هستید!

بهترین روش برای نصب پلاستیک و ترمووود چیست؟

تفاوت ترمووود با چوب پلاست، یکی از نکات مهم در نصب چوب پلاست و ترمووود ضدعفونی بستر برای جلوگیری از رشد گیاه و همچنین جلوگیری از تشکیل قارچ می باشد. گروه صنعتی رانکس وود و چوب پلاست می گوید کفپوش های چوبی پلاستیکی را کاملا رایگان ضدعفونی می کنند و هزینه ای برای این منظور دریافت نمی کنند.

روش عایق کاری کفپوش با مواد نانو پلیمری نیز از دیگر اقدامات زیرسازی چوب پلاست است که توسط این گروه برای جلوگیری از جذب رطوبت و از هم گسیختگی سطح مقطع و همچنین افزایش طول عمر محصول ساخته شده است.
این گروه همچنین بر استفاده از چوب اشباع برای زیرسازی ترمووود در هر یک از روش های مونتاژ ترمووود برای افزایش سرعت اجرا و همچنین افزایش طول عمر ترمووود تاکید دارند.
به نظر شما چوب پلاستیک حس خوبی ندارد؟
اگر این حس را تجربه کرده اید، بدانید که تنها نیستید! این یک مشکل رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. این اغلب زمانی مشکل ساز می شود که شما بودجه محدودی دارید. راه حل چیست؟

پیشنهاد می کنیم بودجه خود را با احساسات خود متعادل کنید. به عنوان مثال، فقط برای طراحی خانه و برنامه های دکوراسیون داخلی که ساعت های بیشتری را در آن سپری می کنید، به سراغ ترمووود بروید و از بهترین پلاستیک ها برای کاربردهای وسیع تر استفاده کنید.

از کجا چوب ترمووود و پلاستیک بخریم؟

جالب است بدانید چوب پلاستیک در گذشته یک کالای وارداتی بوده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از شرکت های چوب سازی این محصول را تولید می کنند. گروه صنعتی چیناروود یکی از اولین شرکت های کامپوزیت و ترمووود پلاست می باشد که چیدانه مخصوص خرید چوب پلاست در تهران این گروه مجرب را ارائه می دهد.
کلام آخر: چوب پلاستیک و ترمووود دو متریال بسیار پرکاربرد در طراحی داخلی و نمای ساختمان ها هستند که به افراد کمک می کنند تا محیط خود را جذاب و زیباتر کنند. در این مقاله در مورد چوب پلاستیک و چوب ترمووود، مزایا و معایب و همچنین کاربردهای گسترده این دو ماده محبوب صحبت کردیم. اگر تا انتها همراه ما بوده باشید، بدون شک به بسیاری از سوالات خود در مورد ترمووود و چوب پاسخ داده اید و از این پس این دو متریال جایگاه ویژه ای در انتخاب شما خواهند داشت.

اطلاعات در مورد چوب ترمووود

برای اطلاعات در مورد چوب ترمووود، می توانید به مقاله ی کامل تر آن مراجعه نمایید و به صورت کلی بدانید که ترموود نوع خاصی از چوب است که به دلیل فرآوری با مکانیزم گرمایش پیشرفته نسبت به سایر چوب ها از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است. اصولاً برای تولید این محصول از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. چوب حرارتی همچنین در برابر کپک، آفات، موریانه ها، ساس ها و قارچ ها بسیار مقاوم است.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید