نمای ساختمان با چوب ترموود

نمای ساختمان با چوب ترموود

ترمووود چیست و نمای ساختمان با ترمووود چه مزایایی دارد؟

در سال های اخیر استفاده از چوب در معماری ساختمان ها بسیار رایج شده است و برای زیباسازی نما، کف و سایر سازه ها استفاده می شود زیرا زیبایی خاص و منحصر به فردی به خانه و محیط زندگی شما می بخشد. احتمالاً اصطلاح کف یا نما ترمووود را شنیده اید.

در این مقاله در مورد این مصالح ساختمانی مانند قیمت ترمووود و هزینه نصب و .. صحبت خواهیم کرد. در گذشته مردم عمدتاً از چوب برای ساخت خانه ها، تجهیزات دفاعی، تجهیزات حمل و نقل و ماشین آلات کشاورزی استفاده می کردند.

به عبارت دیگر چوب یکی از اولین مصالحی بود که به وفور و به طور طبیعی از ابتدای زندگی بشر در دسترس انسان قرار گرفت و به همین دلیل سال هاست که مردم از این ماده برای ساخت و ساز و سایر خدمات استفاده می کنند. هنگامی که چوب به طور طبیعی در دسترس انسان قرار گرفت.

مردم متوجه شدند که با گرم کردن سطح چوب می‌توان آن را در برابر استفاده در فضای باز مقاوم‌تر کرد.

ترمووود در واقع فرآیند خشک کردن چوب با گردش هوا و بخار آب است که در آن دمای هسته داخلی چوب به 185 تا 220 درجه سانتیگراد می رسد که باعث می شود رطوبت داخل چوب به زیر 6 درصد برسد و بر اساس این فرآیند ، اسید موجود در چوب تبخیر می شود و هر موجود میکروسکوپی موجود در آن تمیز می شود.

موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است ؟

از چوب ترمود استفاده های بسیاری می شود و کاربردهای فراوانی دارد یکی از این کاربردها استفاده آن در نمای ساختمان است. در مقاله ی موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است، اطلاعات کاملی از کاربردهای چوب ترمو آمده است با مراجعه به این مقاله اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید.

استفاده از چوب حرارتی داخلی و خارجی

در نمای ساختمان با چوب ترموود، باید بدانیم که این چوب به دلیل استحکام و زیبایی بالا در فضاهای مختلف بیرونی و داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما کاربردهای اصلی آن در ساختمان می تواند ترمووود، کفپوش خارجی (Decking) و کفپوش داخلی، گلدان، راه پله، روف گاردن (روف گاردن)، مبلمان و دکوراسیون داخلی و آلاچیق باشد.
اگر بخواهیم به طور کلی به آن نگاه کنیم، کاربرد اصلی این چوب در نما می باشد که ترمووود نما در نمای بیرونی ساختمان ها بیشتر از سایر کاربردهایی است که این نوع چوب دارد که اغلب از چوب کاج برای ترمووود نما استفاده می شود.

اما علاوه بر نما، از این چوب برای نمای داخلی ساختمان نیز استفاده می شود و ترمووود کف نیز از دیگر کاربردهای این نوع چوب است که اغلب در مکان هایی با رطوبت بالا استفاده می شود، زیرا شیارهای نیمه عمیقی در داخل ساختمان وجود دارد. علل کف ترمووود. . کفپوش چوبی حرارتی گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی و حمام است.

از این چوب علاوه بر کفپوش ترمووود برای ساخت آلاچیق نیز استفاده می شود که اغلب از چوب کاج استفاده می شود. از این چوب برای ساخت روف گاردن یا روف گاردن نیز استفاده می شود که در این صورت از ترکیب چوب نرم و سخت برای ساخت آن استفاده می شود. مثلاً چوب کاج جزو درختان نرم است. برای استفاده در سونای خشک از ترمووودهای نرم استفاده می شود که معطر نیز هستند.

علاوه بر کاربردهایی که نام بردیم، مبلمان و فضای نشیمن فضای سبز نیز به کمک این چوب طراحی شده است، چرا که مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف دارد.

مزایا و معایب استفاده از چوب ترمووود

همانطور که گفتیم نصب ترموود با چوب معمولی بسیار متفاوت است که مهمترین آن مقاومت بالای ترمووود نسبت به چوب معمولی است و این کار عمدتا برای افزایش مقاومت چوب در برابر عوامل محیطی انجام می شود و این کار با اعمال در دمای بالا در این بخش به مزایا و معایب این درخت می پردازیم.

مزایای نصب ترمووود

نمای ترمووود دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر شرایط جوی مختلف مانند گرما، سرما و رطوبت می باشد.
چوب حرارتی نما نسبت به انواع دیگر هزینه اجرا و نصب کمتری دارد.
نصب چوب ترمووود بسیار سریع و آسان است، زیرا چوب سبکتر از سایر مواد است و به راحتی جدا شده و به راحتی قابل تعمیر، تمیز کردن و شستشو است.
در فرآیند اعمال حرارت به چوب، مواد مضری مانند فرمالدئید از بین می رود.
علاوه بر سهولت نصب چوب حرارتی، چون خود چوب عایق صوتی بسیار خوبی است، اگر از آن برای نما استفاده کنید، آلودگی صوتی کمتری احساس خواهید کرد.
برش این چوب آسان است و به راحتی می توان برش های منحنی را اعمال کرد.
ترمووود نما به لطف طبیعی بودن چوب، حس زیبایی، آرامش و نزدیکی به طبیعت را به ساکنین خانه منتقل می کند.
نماهای ترمووود و سنگ رطوبت کمتری جذب می کنند و تبادل حرارت کمتری با محیط اطراف خود دارند که باعث می شود این نوع چوب کمتر ترک خورده و خاصیت عایق بودن آن افزایش یابد.
هنگام استفاده از نماهای ترمووود و سنگ، از نفوذ نکردن کپک و آفات دیگر مانند موریانه راحت می شوید.

معایب نصب ترمووود

مهم ترین مشکلی که می توان برای ترمووود وارد کرد آسیب هایی است که به محیط زیست وارد می کند زیرا برای پرکردن نمای چوبی با انواع چوب ترمووود باید تعداد زیادی از درختان جنگلی از بین بروند و این مشکل به محیط زیست آسیب جدی وارد می کند. . . است.

اعمال حرارت بر روی چوب ترمووود باعث می شود که چوب استحکام مکانیکی خود را از دست داده و در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید آسیب پذیر شود. اما همین استفاده از رنگ ترمووود باعث افزایش طول عمر این نوع چوب می شود و این مشکل با رنگ ترموود پوشانده می شود.

جدا از آسیب هایی که چوب حرارتی به ویژه نما به محیط زیست وارد می کند، قیمت ترمووود نیز نسبت به سایر مصالحی که به طور خاص برای نمای ساختمان استفاده می شود، بالاتر بوده و عملکرد آن برای نما بسیار گران است.

انواع ترمووود و قیمت آنها

چوب ترمووود در انواع مختلف چوب مانند چوب کاج، صنوبر، ون و چوب ایروکو برای محافظت از چوب در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین زیبایی ترمووود، پوشش موم با پایه آبی، لاک، رنگ یا روغن موجود است. به آن اعمال می شود. ، که نگهداری درخت را تسهیل می کند. همانطور که گفته شد چوب های ترمووود معمولا به دو دسته چوب نرم و چوب سخت تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

چوب نرم از چوب در نمای ساختمان با چوب ترموود

وقتی صحبت از چوب های سوزنی برگ از ترمووود می شود، ممکن است احساس کنید که این نوع چوب نسبت به انواع دیگر کمی ضعیف تر و شکننده تر است، اما اینطور نیست. و زیباست چوب نرم به دلیل بافت سبک تر و زیباتر گزینه مناسبی برای ترمووود نما می باشد. در واقع نمای چوبی ترمووود بیشتر از چوب نرم ساخته شده است.
تفاوت اصلی بین چوب نرم و چوب سخت در نحوه تشکیل آنها است. چوب نرم عمدتاً از درختان مخروطی مانند سرو، صنوبر و کاج برداشت می‌شود که به آن کالاندولا نیز می‌گویند زیرا در فصل سرما برگ‌های خود را از دست می‌دهند. آنها نمی کنند و پوشش آن همیشه سبز است که در طول سال وجود دارد.

رنگ چوب این درختان زرد مایل به قرمز است و بهترین گونه جهان کاج فنلاندی است. در خرید این چوب نرم باید به این نکته توجه داشت که به دلیل رشد سریع درختان خانواده کاج، چوب به دست آمده از این نوع چوب بسیار ارزانتر از سایر گونه ها است.

ترمووود از چوب سخت در نمای ساختمان با چوب ترموود

بر خلاف ترمووود چوب نرم، چوب سخت تراکم بالاتری دارد و اکثر نجارها ترجیح می دهند با چوب سخت کار کنند. بیشتر مبلمان که بسیار چشمگیر است از این نوع چوب ساخته شده است زیرا تنوع رنگ، بافت و نقش رگه ها در این نوع چوب بسیار زیاد است.

چوب جنگلی ترمووود متعلق به درختان خزان کننده است که معروف ترین آن چوب ون است که در زمستان برگ های خود را می ریزد و در بهار دوباره شروع به رشد برگ های جدید می کند.

انواع دیگر درختان چوب سخت عبارتند از: گردو، صنوبر، بلوط، افرا، ماهون، گیلاس، صنوبر و غیره. قیمت ترموود چوب سخت بالاتر از چوب نرم است و برای خرید چوب های سخت از این نوع باید هزینه زیادی پرداخت کنید که محصولی که در نتیجه این فرآیند به دست می آید می تواند بسیار گران تمام شود.

به همین دلیل در ترمووود نما نسبت به چوب نرم به دلیل هزینه بالا و وزن زیاد از چوب سخت کمتر استفاده می شود. اما نصب ترمووود از چوب سخت به دلیل استحکام بالا گزینه بسیار مناسبی برای کفپوش در مکان های پرتردد می باشد.

برای خرید این چوب ابتدا باید قیمت را بررسی کنید، هر متر مربع از این چوب به صورت خام تا 430 هزار تن قیمت دارد، باید پرداخت شود و سپس هزینه های جانبی آن ها در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای اجرای نمای ترمووود و سنگ باید هزینه های زیر را در نظر گرفت:

  • هزینه های تهیه مواد فلزی برای زیرسازی ترمووود
  • قیمت ترموود
  • قیمت رنگ ترمووود برای چوب خام
  • قیمت ترمووود برای زیرساخت
  • حقوق نصب و اجرای نماهای ترمووود و سنگ

نتیجه:
چوب یکی از اولین مصالحی است که از ابتدای زندگی بشر به وفور و به طور طبیعی در دسترس مردم بوده است و به همین دلیل سال هاست که مردم از این مصالح برای ساخت و ساز و سایر خدمات استفاده می کنند.
ترمووود در واقع فرآیند خشک کردن چوب با گردش هوا و بخار آب است که در آن دمای هسته داخلی چوب به 185 تا 220 درجه سانتیگراد می رسد که باعث می شود رطوبت داخل چوب به زیر 6 درصد برسد و بر اساس این فرآیند ، اسید موجود در چوب تبخیر می شود و هر موجود میکروسکوپی موجود در آن تمیز می شود.
ترمووود به دلیل استحکام و زیبایی بالا در فضاهای مختلف بیرونی و داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما از کاربردهای اصلی آن در ساختمان می توان به نما ترمووود، کفپوش خارجی (Decking) و کفپوش داخلی، گلدان، پله، روف گاردن (روف گاردن)، مبلمان و دکوراسیون داخلی و آلاچیق اشاره کرد.
کاربرد اصلی این چوب در نمای ترمووود است.

نمای ترمووود در نمای بیرونی ساختمان ها بیشتر از سایر کاربردهایی است که این نوع چوب دارد که اغلب چوب کاج برای ترمووود نما می باشد. نصب چوب ترمووود بسیار سریع و آسان است، زیرا چوب سبک تر از سایر مواد است و به راحتی جدا شده و به راحتی قابل تعمیر، تمیز کردن و شستشو می باشد.
نمای ساختمان با چوب ترمووود رطوبت کمتری را جذب می کند و تبادل حرارتی کمتری با محیط اطراف خود دارد که باعث می شود این نوع چوب کمتر ترک خورده و خاصیت عایق بودن آن افزایش یابد.

مهمترین مشکلی که می توان به ترموود وارد کرد آسیبی است که به محیط زیست وارد می کند زیرا برای ساخت نما از ترمووود باید تعداد زیادی از درختان جنگلی از بین بروند و این مشکل به محیط زیست آسیب جدی وارد می کند.
چوب حرارتی در دو نوع چوب نرم و چوب سخت در بازار موجود است. تفاوت اصلی بین درختان سوزنی برگ و سخت در نحوه تشکیل آنها است. سوزنی برگ ها عمدتاً از درختان سوزنی برگ مانند سرو، صنوبر و کاج که همیشه درخت هستند به دست می آیند. بهار نامیده می شود زیرا در فصل سرد سال برگ های خود را از دست نمی دهد و پوششی همیشه سبز دارد که در تمام طول سال وجود دارد.

در خرید ترمووود از چوب نرم باید به این نکته توجه داشت که به دلیل رشد سریع درختان خانواده کاج که از این نوع چوب به دست می آید نسبت به سایر گونه ها بسیار ارزانتر است.

بر خلاف ترمووود چوب نرم، چوب سخت تراکم بالاتری دارد و اکثر نجارها ترجیح می دهند با چوب سخت کار کنند. بیشتر مبلمان که بسیار چشمگیر است از این نوع چوب ساخته شده است زیرا تنوع رنگ، بافت و نقش رگه ها در این نوع چوب بسیار زیاد است.

برای خرید باید بدانید که علاوه بر قیمت، هزینه های جانبی آن شامل هزینه تهیه مصالح فلزی زیرسازی ترمووود نما، قیمت رنگ چوب تصفیه نشده، قیمت ترمووود زیرسازی، هزینه نصب می باشد. و اجرای نما و سنگ.

Join Us Today

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید

Share With Friends

Another Tours

فهرست
مشاوره رایگان پیام دهید